پذیرش اولین دوره دانشجوی دکتری رشته «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی» در سال97

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از پذیرش اولین دوره دانشجو در مقطع دکتری رشته بین رشته‌ای «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی» از سال 97 در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش تحقیق و توسعه صنایع ساختمان‌سازی، خودروسازی و ساخت مصنوعات مختلف مشغول به کار شوند.

دکتر امیر هومن حمصی در گفت و گو با روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه رشته بین رشته‌ای «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی» تلفیقی از رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر و مهندسی صنایع چوب و کاغذ است، افزود: فارغ‌التحصیلان از همه رشته‌های فنی مهندسی، مهندسی منابع طبیعی و مهندسی کشاورزی می‌توانند وارد مقطع دکتری این رشته شوند.

وی درباره اهمیت راه‌اندازی و تربیت متخصص در این رشته بین رشته‌ای، اظهار داشت: امروز بسیاری از صنایع به سمت استفاده از مواد مرکب جدید با خصوصیات ویژه می‌روند. در ساخت این قبیل مواد مرکب سعی می‌شود از مواد تجدیدپذیر از جمله الیاف طبیعی و پلیمرهای زیستی تخریب‌پذیر استفاده شود.

دکتر حمصی درباره حوزه کاربرد کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی نیز گفت: حوزه کاربرد چنین فرآورده‌هایی در اجزای داخلی و بیرونی ساختمان، برای مصالح باربر و مصالح تزئینی، در صنایع خودروسازی و کارخانه‌های ساخت انواع مصنوعات زندگی است.

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست واحد علوم و تحقیقات در پایان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی خبر داد و گفت: دانش فنی مربوط به این حوزه موجود است و تلاش می‌کنیم در زمینه رشته «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی»، ارتباط لازم را با حوزه صنعت و سرمایه‌گذاران برقرار کنیم.

بر طبق این گزارش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز راه‌اندازی رشته بین رشته‌ای «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی» در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات را صادر کرده است.

کد خبر: 888973

وب گردی

وب گردی