کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور/پیش بینی وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی وهشدار سازمان هواشناسی کشور از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی؛ امروز ابرناکی، بارش باران و وزش باد برای مناطقی ازغرب وشمال غرب، دامنه های البرزغربی و مرکزی وسواحل دریای خزر وتا اواخر وقت در مناطقی از شمال شرق کشور پیش بینی می شود.همچنین مناطق جنوبی خوزستان نیز پیش بینی می شود همراه با باد، گرد وخاک وکاهش دید باشد .
وی ادامه داد: در روز سه شنبه انتظار می رود از ناپایداری های شمال غربی کاسته شود.همچنین سامانه بارشی در دامنه های زاگرس مرکزی وجنوبی، مناطقی از جنوب غرب، مرکز، البرز شرقی، سواحل مرکزی وشرقی خزر و مناطقی از شرق و شمال شرق کشورفعال بوده وسبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید خواهد شد.
مدیرکل پیش‌بینی وهشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: شدت بارش در روز سه شنبه در جنوب استان مرکزی، شمال شرق خوزستان، چهارمحال وبختیاری، شمال کهگیلویه وبویراحمد، برخی مناطق اصفهان و لرستان افزایش می یابد.

وی افزود: این سامانه روز چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق وشرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد شدید شده وبه تدریج از کشور خارج می شود.
وظیفه بیان کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شمالی کشور شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود و بارش در روزهای دوشنبه وسه شنبه درارتفاعات زاگرس و ارتفاعت البرز به صورت برف خواهد بود.
وی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی سه روز آینده گفت: آسمان تهران امروز صاف و غبارصبحگاهی دربعدازظهر نیمه ابری ووزش باد و بارش پراکنده، فردا نیمه ابری اوایل شب نیمه ابری و وزش باد و در روز چهارشنبه کمی ابری و غبارصبحگاهی گاهی وزش باد خواهد بود.دمای هوا در بیشترین حالت خود به 17 درجه و در کمترین حالت خود به 7 درجه خواهد رسید.

705

کد خبر: 888981

وب گردی

وب گردی