بیمارستان کوهبنان در زمان زلزله بدون هیچ توقفی، خدمات درمانی لازم را ارائه کرد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در شهرستان کوهبنان که مرکز زلزله اخیر بود، هیچ توقفی در ارائه خدمات درمانی در بیمارستان این شهر ایجاد نشده بود و علیرغم ترس از تعطیلی بیمارستان، این مرکز درمانی به ارائه خدمات خود ادامه داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر قاسم جان بابایی در پایان سفر یک روزه خود به همراه رییس سازمان غذا و دارو و سرپرست سازمان اورژانس کشور و مدیرکل دفتر فنی وزارت بهداشت به مناطق زلزله زده استان کرمان، اظهار داشت: این سفر با دستور وزیر بهداشت انجام شد و از مراکز بهداشتی و درمانی این مناطق بازدید کردیم.

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان در حال ساخت شهرستان زرند، گفت: سازمان مجری باید هر چه زودتر نسبت به تکمیل این بیمارستان اقدام کند زیرا برای تکمیل و تحویل آن تعهد داده و باید تا الان این پروژه را تحویل داده بود.

وی تصریح کرد: شهرستان زرند بدون در نظر گرفتن بیمارستان تامین اجتماعی، فاقد بیمارستان دولتی است و باید زودتر پروژه ساخت این مرکز درمانی به اتمام برسد.

دکتر جان بابایی ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های درمانی شهر کرمان، افزود: امیدواریم با مساعدت های دولت، دو مجتمع بیمارستانی در کنار بیمارستانهای افضلی پور و شهید باهنر کرمان به بهره برداری برسد و بتواند بخشی از بار درمان بیمارستانهای اصلی کرمان را کاهش دهد.

دکتر جان بابایی افزود: ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان شفا کرمان نیز در این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در هیات امنای بیمارستان باید مباحث فنی و مجوزهای لازم از جمله ماده 23 و سرمایه گذاری و منابع مورد نیاز آن باید بررسی شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سازمان مجری، سازنده برخی از بیمارستانها و وزارت بهداشت، بهره بردار آنها است، گفت: امیدواریم پروژه های درمانی کشور، زودتر آغاز شود و به بهره برداری برسد البته تلاش ما این است که وزارت بهداشت، بیمارستانها را بسازد و تجربه نشان داده که در بیمارستانهایی که توسط وزارت بهداشت ساخته می شود، مسائل فنی به صورت بهتری رعایت می شود.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در زمان بروز حوادثی مانند زلزله، انتقال بیماران است که مقرر شد در زمانهای بحران، ایجاد بیمارستانهای صحرایی و انتقال هوایی بیماران با سرعت انجام شود.

701

کد خبر: 889003

وب گردی

وب گردی