توضیحات عضو شورای شهر مشهد درباره رفتار ماموران سد معبر با یک دستفروش

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به رفتار ماموران سد معبر با یک فرد معلول در یکی از پل های عابر پیاده مشهد گفت: اگر با تکدی گری، سد معبر و این گونه اتفاقات مقابله نشود طبیعتا شهر سه میلیون نفری مشهد، که آفات اجتماعی زیادی هم آن را تهدید می کند، برای شهروندان جلوه منزهی پیدا نخواهد کرد.

سیدمسعود ریاضی در واکنش به پخش فیلمی درباره رفتار ماموران سد معبر با یک فرد دستفروش در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این فیلم برای حدود سه ماه گذشته بوده که در حال حاضر پخش شده است.

وی ادامه داد: دستفروشی با ترازو بر روی پل عابر پیاده کار می کرد که به هنگام کار برای مردم مزاحمت ایجاد می کرد به طور مثال پای عابرین را می گرفته و و مزاحمت هایی از این قبیل داشته است.

ریاضی افزود: مردم آن منطقه با 137 تماس گرفته و سپس مامورین سد معبر به آنجا اعزام می شوند و قصد جمع کردن ترازو را دارند که دست فروش اقدام به خودکشی می کند تا خود را از پل به پایین پرتاب کند.

انتقال دستفروش مشهدی به بیمارستان روانی

وی با بیان این موضوع که دستفروش عقب مانده ذهنی بوده است، گفت: وی را اول به خانه سبز انتقال داده بودند اما آنجا این دستفروش را قبول نکرده اند و به کلانتری فرستاده و و سپس به بیمارستان روانی منتقل شده است.

عضو شورای شهر مشهد افزود: در اولین اقدام شورای شهر و شهردار محترم مشهد نسبت به موضوع واکنش نشان دادند و نظر همگی آنها بر آن است که کرامت انسانی باید حفظ شود.

ماموران مانع خودکشی دستفروش شدند

عضو شورای شهر مشهد با بیان این که ماموران از خودکشی وی جلوگیری می کنند، ادامه داد: گزارش های مردمی هم در این خصوص وجود دارد.

وی تصریح کرد: به هنگام پخش تصاویر این فیلم صحنه ابتدایی فیلم به هیچ وجه نشان داده نمی شود که اصل قضیه چه بوده است.

ریاضی ابراز داشت: در این فیلم شخصا هیچ ضرب و شتمی را ندیدم.

وی افزود: اگر با تکدی گری، سد معبر و این گونه اتفاقات مقابله نشود طبیعتا شهر سه میلیون نفری مشهد که آفات اجتماعی زیادی هم آن را تهدید می کند برای شهروندان جلوه منزهی پیدا نخواهد کرد.

جلسه ای با ماموران خاطی داشتیم

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: باید از تمام جوانب به این موضوع نگاه کرد به همین دلیل جلسه ای با مسوولین منطقه 11 داشتیم و از این ماموران دعوت به عمل آوریم و توضیحاتشان را شنیدیم تا حق مطلب این موضوع را رعایت کرده باشیم.

وی افزود: برای مقابله سدمعبر برنامه هایی را داریم که باید مراحل آن طی شود که دستورالعمل هایی برای جمع آوری متکدیان و افرادی که سد معبر می کنند وجود دارد و برای اجرای آن دستورالعمل ها برنامه هایی در دست تهیه داریم.

جدی تر در مسائل اجتماعی وارد عمل شده ایم

عضو شورای شهر مشهد گفت: دستورالعمل ها در حال حاضر در رابطه با پروسه اطلاع رسانی وضعیت این گونه افراد است که با سازمان چگونگی تماس، اطلاع رسانی و جمع آوری این گونه موضوعات ثبت آنها است که پس از ثبت مشخص شود اجناسی که از این گونه افراد ضبط شده چگونه به آنها برگردانده شود.

ریاضی ادامه داد: خوبی این اتفاق آن بود که حساسیت هایی برانگیخته شد تا ما جدی تر وارد این قضیه شویم و به این مساله بپردازیم.

901/900

کد خبر: 889056

وب گردی

وب گردی