دانشجوی سما خرم آباد موفق به کسب مدال برنز  جهانی شد

دانشجوی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد موفق به کسب مقام سوم جهان در رشته رزمی "اورینتال" یا "او- اسپرت" از شاخه کیک بوکسینگ شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سما، امیر محمد اصفهانی دانشجوی رشته تربیت بدنی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در این باره گفت: این مسابقات با حضور 29 کشور در هندوستان برگزار شد و تمامی کشور های قدرتمند در رشته های رزمی در این دوره از مسابقات حضور داشتند، حریف اصلی در این مسابقات کشور میزبان بود که از آمادگی بسیار مناسبی برخوردار بود و با حریفانی از قطر، تایلند و ترکیه نیزمبارزه داشتم.

اصفهانی در این دوره از مسابقات در وزن 86 کیلو گرم در مسابقه قبل از فینال مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند ولی در دیدار رده بندی با شکست حریف خود توانست مدال برنز را به گردن بیاویزد.

او-اسپرت که از مخفف واژه اوریجنال پرشین اسپرت یعنی ورزش ابداعی پارسیان آمده است در سال 1378 توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش های رزمی ایران و جهان در همدان پایه گذاری شد و سرانجام در سال 1385 سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ، انجمن او-اسپرت ایران است را به رسمیت شناخت.

کد خبر: 889062

وب گردی

وب گردی