ازاخطار کامیابی نیا چشم پوشی شد/ سوت طلایی در دستان زرگر

هفته شانزدهم لیگ برتر با 8 دیدار برگزار شد، در ادامه نگاهی به عملکرد داوران این هفته می اندازیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته شانزدهم لیگ برتر با 8 دیدار برگزار شد، برخی سرمربی ها از جمله علی دایی به قضاوت داور بازی اعتراض داشت و معتقد بود از دست رفتن 2 امتیاز تیمش بابت اشتباهات داوری بوده است؛ در ادامه نگاهی می اندازیم به عملکرد داوران این هفته:

* کارشناس داوری

حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص قضاوت داوران در هفته شانزدهم عنوان کرد: ما در این هفته از لیگ برتر قضاوت خیلی خوبی را از داوران شاهد بودیم؛ البته لازم به ذکر است در دیدارها هم صحنه خاصی رخ نداد اما به طور کل قضاوت ها کم نقص بود. در دیدار ذوب آهن و سیاه جامگان، کمک داور اول این دیدار آرمان اسعدی در درقیقه 5 بازی یک آفساید اعلام کرد و گل ذوبی ها مردود شد که این تصمیم اشتباه بود. در نیمه دوم هم یک پنالتی اشتباه برعلیه ذوب آهن گرفته شد که در نهایت گل نشد؛ در ادامه بازی هم یک پنالتی به سود ذوب آهن گرفته نشد و داور اصلاً آن صحنه را ندید.

وی ادامه داد: دیدار سپیدرود و نفت تهران، چند صحنه ریز وجود داشت، یکی از بازیکنان نفت در این دیدار به درستی اخراج شد و هیچکس هم به این تصمیم اعتراضی نداشت. بازی سپاهان - سایپا پنالتی که به نفع نماینده اصفهان گرفته شد اشتباه بود؛ داوران ما هنوز در چنین صحنه هایی دچار خطا می شوند، اکثراً نمی توانند تشخیص بدهند چه زمانی توپ به دست است و چه وقت دست به توپ! این ناهماهنگی بین داوران است. همان پنالتی باعث شد بازی مساوی شود و حسابی در نتیجه این دیدار تاثیر داشت و علی دایی هم به این تصمیم اعتراض کرد.

کارشناس داور افزود: بازی پرسپولیس و فولاد را بنیادی فر قضاوت کرد که حاشیه این دیدار گل اول پرسپولیس است که فولادی ها به آن اعتراض داشته و معتقد بودند گادوین منشا بر روی گلر آن ها خطا کرده است. در این صحنه هردو بازیکن برای تصاحب توپ حمله ور شدند که مهاجم پرسپولیس موفق شد زودتر به توپ برسد و ضربه اش را بزند، در ادامه و روی فرود آمدن برخوردی داشتند که این مورد چون بعد از به ثمر رسیدن گل بوده است خطا محسوب نخواهد شد. در ادامه همه اخطارها و کارت ها را به درستی اعلام کرد، تنها در یک صحنه در نیمه اول باید به کمال کامیابی نیا کارت می داد که از این موضوع چشم پوشی کرد.

سلیمانی گفت:در دیدار پارس جنوبی و گسترش فولاد تبریز که جنگ داماد و پدرخانوم بود، مهدی تارتار اعتراض داشت و معتقد بود یک پنالتی به سود تیمش گرفته نشده است که ادعای این مربی درست بود و یک پنالتی برای پارس جنوبی گرفته نشد، که این دیدار در نهایت با پیروزی 2بر صفر گسترشی ها به پایان رسید. بازی تراکتورسازی و استقلال خوزستان داوری خوبی داشت، کرمانشاهی یک پنالتی کانلاً صحیح گرفته شد گرچه اعتراضاتی هم به همرا داشت اما در کل تصمیم درستی بود و اعتراضات بی مورد بود.

وی در خاتمه در خصوص دیدار استقلال تهران و صنعت نفت آبادان بیان کرد: حسین زرگر قضاوت فوق العاده ای در این داشت؛یکی از بازی های سخت لیگ به حساب می آمد که این داور با تجربه به خوبی آن را مدیریت کرد. کارت ها و خطاها به جا بود و در یک صحنه مانع حاشیه سازی کرار جاسم هم شد و بازی را جمع کرد.

*سوت طلایی: سیدحسین زرگر

*کارت خاکستری: جواد رحیم زاده

* اسامی داوران هفته شانزدهم لیگ برتر:

پدیده خراسان - پیکان تهران/ محمدرضا اکبریان – علی میرزابیگی – حسن انتظاری – احمد موسوی – ناظر: حاتم بک پور

ذوب آهن اصفهان - سیاه‌جامگان مشهد/ جواد رحیم زاده – سجاد طوری – براتعلی مولوی – روح اله شریفی – ناظر: علیرضا کهوری

سپیدرود رشت - نفت تهران/ وحید کاظمی – حمیدرضا کنعانی – فرهاد مروجی – ناصر جنگی – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

سایپا تهران- فولاد مبارکه سپاهان/ بیژن حیدری – حسن یوسفی – عسگر محمدی – حسین زیاری – ناظر: محمود رفیعی

تراکتورسازی تبریز- استقلال خوزستان/ رضا کرمانشاهی – سعید قاسمی – محمد عطایی – سعاد وفاپیشه – ناظر: علیرضا یزدانی

پارس جنوبی جم- گسترش فولاد/ رضا مهدوی – حسن ظهیری – محمدرضا مدیرروستا – پیمان فرخی مهر – ناظر: زاهد بحرینی

فولاد خوزستان- پرسپولیس/ موعود بنیادی فر – آرمان اسعدی – تورج عیوض محمدی – یاسر همرنگ – ناظر: سعید بطحایی

استقلال تهران- صنعت نفت آبادان/ حسین زرگر – رحیم شاهین – ایوب غلام زاده – کمیل غلامی – ناظر: مسعود عنایت

601

کد خبر: 889074

وب گردی

وب گردی