مفاهیم والای نماز باید به زندگی انسان رسوخ پیدا کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: امام حسن عسکری (ع) سوم ربیع‌الثانی وارد شهر گرگان شد که این نقل مستند در استفتا از دو تن از مراجع عظام نیز مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از واحد گرگان، حجت الاسلام سیدعلی طاهری در مراسم قرائت زیارت وارث و در جمع اعضای هیات چهارده معصوم(ع) دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار کرد: منابع تاریخی سفر امام حسن عسگری (ع) را به شکل طی الارض نقل کرده و آورده اند که امام در جمعه سوم ربیع الثانی شهر گرگان را به قدوم خود منور و در مکانی که امروزه به سبزمشهد معروف است با مردم مومن گرگان دیدار کرد.

طاهری با توجه به نقل این سفر توسط قطب رواندی و محدث قمی بیان کرد: این روز در سال های اخیر مورد توجه بیشتر مردم گرگان قرار گرفته و افتخار آن در تاریخ برای مردم گرگان ثبت شده و شایسته است مردم نیز عنایت بیشتری به بزرگداشت این روز داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در شرح بخشی از زیارت وارث امام حسین علیه السلام نیز گفت: در بخشی از این دعا گواهی می دهیم که امام حسین (ع) اهل اقامه نماز بوده که به تعبیر شهید مطهری این از مظلومیت های اهل بیت است که مردم باید گواهی بدهند ایشان اهل نماز هستند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان باتوجه به آیات قرآن تصریح کرد: مفاهیم والای نماز باید به زندگی انسان رسوخ پیدا کند و بیان این مفاهیم فقط به زمان خواندن نماز محدود نشود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بر ترویج نماز براساس آموزه های دینی تاکید کرد و گفت:اقامه نماز به معنی خواندن، عمل به محتوا و ترویج این فریضه است و امید است با اقامه صحیح نماز مشکلات شخصی و در پی آن مشکلات جامعه در بخش مربوط و ناشی از عملکرد ماحل شود.

202

کد خبر: 889094

وب گردی

وب گردی