طرح ملی خودمراقبتی برای سفیران سلامت دانشجویان در واحد رودان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان گفت:باید دانشگاه ها به عنوان بهترین مرکز اشاعه این مهارت در این عزم ملی مشارکت کنند و دانشجویان بر اساس یادگیری آکادمیک این مهارت می توانند نقش مهمی در سلامت خود، خانواده وجامعه داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در حاشیه برگزاری این کارگاه عنوان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه، توانمندسازی دانشجویان در راستای خود مراقبتی، آموزش و پیشگیری، به منظور کاهش مرگ و میر، کاهش ابتلا به بیماری های واگیر و غیر واگیر و جلوگیری از عوامل خطر (کم تحرکی، چاقی، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات، استرس و...) است.

دکتر حسن داوری خودمراقبتی را مشارکت مسئولانه و آگاهانه هر فرد در حفظ و ارتقای سلامت خویشتن دانست و گفت: خود مراقبتی سهل ممتنع است و ابتدا ساده، اما اجرای آن به مقدماتی مانند اعتماد به نفس و خوداتکایی وخود مدیریتی نیازمند است. بنابراین آموزش خودمراقبتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با توجه به عمومی کردن مهارت خود مراقبتی عنوان کرد: باید دانشگاه ها به عنوان بهترین مرکز اشاعه این مهارت در این عزم ملی مشارکت کنند و دانشجویان بر اساس یادگیری آکادمیک این مهارت می توانند نقش مهمی در سلامت خود، خانواده وجامعه داشته باشند.

در این جلسه کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان رودان بر اساس سرفصل های کتاب راهنمای خودمراقبتی با مطالبی همچون، خودمراقبتی و استرس، خودمراقبتی در مسائل جنسی، خودمراقبتی در اعتیاد، خودمراقبتی در فضای مجازی و غیره به دانشجویان آموزش دادند .

کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان نیز در حاشیه این کارگاه آموزشی با برپایی ایستگاه سلامت خدماتی از جمله کنترل فشار خون، قند خون، قد و وزن به دانشجویان ارائه شد.

204

کد خبر: 889112

وب گردی

وب گردی