نبود فضای فیزیکی مناسب یکی از مشکلات اساسی دانشکده فنی شهید چمران اهر

رئیس دانشکده فنی شهید چمران اهر گفت: در این دانشکده ۶۵۰ دانشجو در ۴ رشته تحصیل می‌کنند در حالی که در سراب ۸۵۰ دانشجو در ۹ رشته تحصیل می‌کنند به‌طوری که در اهر ظرفیت این را داریم که با افزایش تعداد رشته‌ها می‌توانیم تعداد دانشجویان را افزایش دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، فیروز محمدی در نشست هم‌اندیشی حل مشکلات دانشکده فنی شهید چمران اهر اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین چالش‌های این دانشکده عدم برخورداری از شبکه فاضلاب بوده و این امر سبب اعتراض اهالی محدوده دانشکده شده اما امور آب و فاضلاب شهری اهر برای اتصال دانشکده فنی شهید چمران به شبکه فاضلاب شهری درخواست 600 میلیون تومان کرده که تأمین آن برای این دانشکده مقدور نیست.

وی نصب چراغ چشمک‌زن در مسیر ورودی به مسیر دانشکده، آسفالت‌ریزی محوطه داخل دانشکده، سرویس حمل و نقل دانشجویان، نبود آب غیر شرب برای نگهداری و آبیاری فضای سبز، افزایش رشته‌های تحصیلی از جمله مسائل و مشکلات دانشکده فنی شهید چمران اهر ذکر کرد.

رئیس دانشکده فنی شهید چمران اهر از قول مساعد رئیس دانشکده‌های فنی کشور در رابطه با ایجاد واحد دانشکده فنی خواهران در شهرستان اهر خبر داد، گفت: متأسفانه به لحاظ مشکل تردد خواهران نیازمند راه‌اندازی دانشکده فنی خواهران در شهرستان اهر هستیم در حالی که تردد خواهران به دیگر شهرستان‌ها مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد و در واقع ایجاد واحد خواهران یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان اهر است.

محمدی اضافه کرد: زمانی که هنرستان‌های زیر نظر دانشکده‌های فنی به زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات می‌رفت امکاناتی نظیر آزمایشگاه و کارگاه داشتند ولی هنرستان نمونه دانش اهر در آن ایام امکانات و تجهیزات به خصوصی نداشت و اکنون به تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌های زیر نظر این دانشکده نیازمندیم امیدواریم خیرین در این زمینه ما را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 70 نفر کارکنان و اساتید دانشکده فنی شهید چمران اهر تنها بنده نیروی رسمی هستم و مابقی همکاران حق‌التدریسی هستند، گفت: اگر برای حداقل تعدادی از نیروهای حق‌التدریسی کد باز شود و جزو اساتید رسمی و هیئت‌علمی باشند می‌توانیم تعداد رشته‌های این دانشکده را افزایش دهیم.

رئیس دانشکده فنی شهید چمران اهر بابیان اینکه در این دانشکده دانشجویانی از شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس، کلیبر داریم، ابراز داشت: در دانشکده فنی شهید چمران اهر 650 دانشجو در 4 رشته تحصیل می‌کنند در حالی که در شهرستان سراب 850 دانشجو در 9 رشته تحصیل می‌کنند به‌طوری که در شهرستان اهر ظرفیت این را داریم که با افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی می‌توانیم تعداد دانشجویان را نیز افزایش دهیم.

محمدی یکی دیگر از مشکلات اساسی دانشکده فنی شهید چمران اهر را نبود فضای فیزیکی مناسب عنوان کرد، افزود: دانشجویان این دانشکده انتظار دارند تا حداقل جشن روز دانشجو در این دانشکده برگزار شود اما فضای فیزیکی نداریم و اگر بخواهیم در سطح شهر محلی اجاره کنیم هزینه آن را هم نمی‌توانیم تأمین کنیم این هم از خواسته‌های به‌حق دانشجویان است که امیدواریم با همراهی مسئولان بتوانیم به مطالبات این قشر پاسخ مثبت دهیم.

کد خبر: 889114

وب گردی

وب گردی