آتش سوزی در مراتع روستای «هزار رود»شهرستان طارم مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: آتش سوزی در مراتع روستای «هزار رود» از توابع بخش «چورزق» با کمک نیروهای امدادی و نیروهای مردمی مهار شد.

به گزارش ایسکانیوز، خلیل آقاجانلو بابیان اینکه ساعت ۱۹ شامگاه یکشنبه چند هکتار از مراتع ییلاقی شهرستان طارم در منطقه هزار رود دچار حریق شد، افزود: تاکنون به توجه به سردی هوا و وزش باد میزان خسارت مشخص نشده است.

وی اظهار کرد: آتش‌سوزی در مراتع روستای «هزار رود» از توابع بخش «چو رزق» با کمک نیروهای امدادی و نیروهای مردمی مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: متأسفانه در این آتش‌سوزی عامل انسانی چوپانان و شکارچیان مقصر بودند و خسارت وارده به مراتع در دست بررسی است.

آقاجانلو بابیان اینکه متأسفانه ۹۰ درصد از آتش‌سوزی‌ها در مراتع به علت سهل‌انگاری است و عامل انسانی دخالت مستقیم در این زمینه داشته، افزود: متأسفانه در آتش‌سوزی‌های رخ‌داده در استان زنجان عامل انسانی دخیل بوده و عوامل محیطی هم آتش‌سوزی را تشدید کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: همکاری و مشارکت مردم باید در حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود و در این راستا توجه به این مهم مانع از تخریب جنگل‌ها می‌شود.

آقاجانلو یاد آور شد: منابع طبیعی متعلق به مردم است و بهره‌برداران از این ثروت ملی نیز کشاورزان و دامداران هستند و هر هکتار جنگل تأمین‌کننده اکسیژن ۲ نفر است و با آتش‌سوزی ۵۰ هکتار جنگل اکسیژن ۷۵ نفر از بین می‌رود.

منبع: مهر

901

کد خبر: 889151

وب گردی

وب گردی