استفاده از فاینانس برای بهسازی نیروگاه بخاری شهید رجائی قزوین/ تکمیل تاسیسات فاضلاب غرب اهواز

جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار و درخواست‌های وزارت نیرو در این نشست از جمله استفاده از فاینانس برای بهسازی نیروگاه بخاری شهید رجائی قزوین و تکمیل تاسیسات فاضلاب غرب اهواز مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، در این جلسه معاون اول رئیس جمهوری پس از ارائه گزارش وزارت نیرو در جلسه در خصوص طرح تکمیل تاسیسات فاضلاب غرب اهواز، اجرای این طرح را گامی موثر در خدمات رسانی به مردم اهواز برشمرد و گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان دارد و برای خدمت رسانی به مردم این استان حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیرد.
در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی،‌ دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
براساس این گزارش استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به منظور بهسازی نیروگاه بخاری شهید رجائی قزوین از جمله درخواست‌های وزارت نیرو بود که در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.
وزارت نیروهمچنین درخواست‌های دیگری را نیز در این جلسه مطرح کرد که مطالعه و اجرای نیروگاه ذغال سنگی طبس، اصلاح سیستم خنک کننده نیروگاه شهید مفتح همدان و مطالعات نیروگاهی در سطح کل کشور با سرمایه گذاری از محل منابع داخلی از دیگر درخواست‌های این وزارتخانه بود که شورای اقتصاد با آن موافقت کرد.
در این جلسه همچنین در ادامه بررسی درخواست‌های وزارت نیرو،‌ مصوبه شورا درخصوص استفاده از فاینانس برای طرح انتقال نیروی برق مازندران، دستورالعمل تعرفه آب صنعتی خارج از تاسیسات شرکت‌های آب و فاضلاب و جدول دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی طرح‌های ساختمان سد مخزنی شفارورد و تکمیل تاسیسات فاضلاب غرب اهواز نیز اصلاح شدند.
402

کد خبر: 889200

وب گردی

وب گردی