فعالیت های هرمزفرهت در فرهنگسرای ارسباران  بررسی می شود

«فعالیت های هرمزفرهت» با حضور نادر مشایخی، آروین صداقت کیش، کارن کیهانی، حسین قنبری و علی عظیمی نژادان»در فرهنگسرای ارسباران بررسی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، درسومین نشست از سلسله نشست های نقد و بررسی آهنگسازان معاصر ایران علی عظیمی نژادان کارشناس مجری برنامه دربازه زندگی هنری و دوره های مختلف آهنگسازی و پژوهشی دکتر فرهت و حسین قنبری آهنگساز وپژوهشگر موسیقی و فرهنگ به صورت اختصاصی درباره قطعه «پیانویی توکاتا» ساخته وی سخنرانی می کند .

همچنین نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر، صداقت کیش ( پژوهشگر موسیقی وآهنگساز ) و کارن کیهانی( آهنگساز و پژوهشگر ونوازنده سنتور) ویژگی های مختلف آثار و آراء فرهت را مو شکافی می کند.

پخش کلیپ از ساخته های آهنگسازی و مصاحبه های صوتی وتصویری فرهت بخش دیگر نشست است .

هرمز فرهت متولد سال 1307 در تهران است . وی دارای لیسانس آهنگسازی از دانشگاه کالیفرنیا، فوق لیسانس آهنگسازی از دانشگاه میلز و دکترای آهنگسازی و اتنوموزیکولوژی از دانشگاه کالیفرنیا است . وی رساله دکترای خود را در رشته اتنوموزیکولوژی « دستگاه در موسیقی ایرانی» ارایه کرد که یکی از معتبرترین نوشته ها در زمینه موسیقی دستگاهی در ایران وغرب به شمار می رود و برای اولین بار به همت مهدی پور محمدربه زبان انگلیسی ترجمه شده است.

فرهت سال ها در دانشگاه تهران استاد موسیقی و مدیرگروه موسیقی بود . وی از سال 1358 تاکنون در جمهوری ایرلند به سرمی برد و در سال های 1982-1995 رییس دپارتمان موسیقی دانشگاه ترینیتی دوبلین بود .

کوارتت های زهی 1و2و3و4و5و6 راپسودی مازندرانی، کنسرتو برای کلارینت و ارکستر، سوییت گالانته، سیمفونیا، کنسرتانت، قطعه پیانویی توکاتا، دیورتیمنتو برای چهار ساکسیفون و موسیقی فیلم های گاو، آقای هالو و پستچی و دایره مینا( از ساخته های داریوش مهرجویی) ، آرامش در حضور دیگران از فعالیت های هنر ی فرهت به شمارمی رود .

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی ، بالاتر ازسیدخندان، خ جلفا مراجعه یا با شماره 22872818 تماس بگیرند.

503

کد خبر: 889229

وب گردی

وب گردی