فرانسه به حالت آماده باش در آمد

دولت فرانسه با بسیج ۱۰۰ هزار نیروی امنیتی، تمهیدات ویژه‌ای را برای برگزاری جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی در نظر گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه « ای بی سی نیوز » دولت فرانسه همزمان با آغاز جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی، نزدیک به 100 هزار نیروی امنیتی را برای مقابله با حملات احتمالی گروه های افراطی به خدمت گرفته است.

وزارت کشور فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بیش از 97 هزار نیروی امنیتی برای محافظت از بازارهای کریسمس، مراکز خرید، کلیساها، ناوگان حمل و نقل عمومی و مناطق گردشگری بسیج شده اند.

علاوه بر جشن کریسمس، وزارت کشور فرانسه پیش از این ،تمهیدات امنیتی ویژه ای برای برگزاری سایر مراسم دینی همچون «هانوکا» - مراسم مذهبی یهودیان - اتخاذ کرده بود.

در پی حملات تروریستی در فرانسه در سال های 2015 و 2016، امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور دستور تصویب یک قانون جدید ضدتروریسم را صادر کرد که به موجب آن ، نیروهای امنیتی باید همزمان با مراسم های دینی و ملی در آماده باش کامل به سر ببرند.

حملات هماهنگ شده گروه تروریستی داعش در نوامبر سال 2015 و ادامه حمله ها در سال 2016 بیش از 200 کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.

کد خبر: 889238

وب گردی

وب گردی