معرفی 44  مکان برای اسکان موقت شهروندان مرکز پایتخت در هنگام زلزله

در نشست فصلی ستاد پیش گیری و مدیریت بحران منطقه 11 مقرر شد به منظور آمادگی برای زلزله، 44 مکان برای اسکان شهروندان ساکن در محله های مرکزی پایتخت معرفی و آماده شوند.

به گزارش ایسکانیوز نشست فصلی ستاد پیش گیری و مدیریت بحران منطقه 11 به ریاست شهردار منطقه 11 و با حضور معاونان شهرداری منطقه11، روسای سازمان ها و ارگان های دولتی برگزار و طی آن مقرر شد 44 مکان برای اسکان شهروندان این منطقه معرفی و سالن هایی برای اسکان در نظر گرفته شود.

در این نشست روسای سازمان ها و ارگان های دولتی به بیان میزان آمادگی سازمان ها و ارگان های خود در صورت وقوع زلزله پرداخته و سناریوهای مختلف را بررسی کردند.

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 که ریاست جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه 11 را بر عهده داشت در حاشیه این نشست گفت: تلاش ما باید در جهت توانمند سازی شهروندان باشد و در نتیجه ارتقاء آگاهی عمومی مردم بسیار مهم است.

آبادیان افزود: در هنگام بروز حادثه تمامی اماکن عمومی که بیش از 2 هزار متر وسعت دارند مکلف هستند که درب مراکز را برای اسکان مردم باز کنند.

وی همچنین در ارتباط با استان های معین منطقه 11 که در هنگام بروز حادثه می بایست به عنوان پشتیبان وارد عمل شوند؛ گفت: به زودی جلسه ای با استان های معین در ارتباط با حوادث غیر مترقبه برگزار خواهیم کرد کما این که در منطقه 11 ظرفیت های بی نظیری مانند مراکز درمانی و مراکز نظامی وجود دارد که در صورت بروز حادثه بایستی به سایر مناطق شهر تهران نیز خدمات رسانی کنند.

شهردار منطقه 11 از مدیران وروسای سازمان های عضو ستاد مدیریت بحران منطقه 11 خواست تا در سازمان های متبوع خود محتوای آموزشی درباره چگونگی رفتار مناسب مردم در هنگام بروز حادثه درحوزه های انتظامی، آبفا، برق و مخابرات تهیه کنند تا در قالب بسته آموزشی به شهروندان ساکن در منطقه 11 ارائه شوند.

در این نشست روسای ادارات برق، گاز، مخابرات، آبفا، پخش فرآورده های نفتی، نیروی انتظامی، سپاه، راهنمایی و رانندگی، مرکز بهداشت جنوب هلال احمر و سازمان امداد و نجات که همگی در سطح منطقه 11 فعال هستند؛ حضور داشتند.

700

کد خبر: 889322

وب گردی

وب گردی