بسیاری از مشکلات انسان در دنیای امروز با رعایت اخلاق و مبانی اخلاقی قابل حل است

رییس دانشگاه ازاد اسلامی واحد خاش گفت: بسیاری از مشکلات انسان در دنیای امروز با رعایت اخلاق و مبانی اخلاقی قابل حل است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم صباغ رییس دانشگاه ازاد اسلامی واحد خاش در سخنانی به تببین مبانی اخلاق خصوصا اخلاق حرفه ای پرداخت .

وی که به دعوت مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی شهرستان خاش در جمع کارکنان موسسه سیدالشهدا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سازنده قطعه هفتم از راه آهن چابهار به زابل حضور یافته بود در سخنانی به نقش و جایگاه اخلاق در زندگی روزمره انسان پرداخت و رعایت اخلاق حرفه ای را لازمه انجام فعالیت های روزمره خصوصا اموری که به سلامتی و جان انسان ها مربوط میشود دانست .

وی گفت : علیرغم اینکه کار شما در ساخت راه آهن کاری بسیار سخت و طاقت فرساست و خدمت به خلق است اما لزوم دقت و ایمنی و رعایت اخلاق حرفه ای در انجام کار بسیار ضروری است .چرا که اگر خدای نکرده اخلاق حرفه ای در کار شما رعایت نگردد مستقیما با جان انسان ها در ارتباط است .

صباغ ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت مسیح (ع) پیامبر صلح و دوستی ، تکریم اصول اخلاقی را دلیل بعثت پیامبران دانست و افزود: حضرت ختمی مرتبت(ص) خود دلیل بعثت شان را کامل نمودن شرافت های اخلاقی و اموختن اصول اخلاقی به مردم عنوان نمودند.

صباغ در ادامه سخنانش اخلاق را نیاز اساسی دنیای امروز برشمرد و افزود : بسیار از مشکلات انسان در دنیای امروز با رعایت اخلاق و مبانی اخلاقی قابل حل است. اگر رییس جمهور یک کشور که خود را ابر قدرت میداند نگاه قلدر مابانه را از روابط سیاسی خود با سایر کشور ها حذف کند بسیاری از تنش های فعلی جهان از بین خواهد رفت.

اگر با رعایت اخلاق سیاسی به خواسته یک ملت در به رسمیت شناختن سرزمین آبا و اجدادیشان احترام میگذاشت امروز دنیای اسلام بر سر مسئله قدس و فلسطین دچار التهاب و تنش نبود .

اگر این کشور به ظاهر ابر قدرت به خواسته به حق یک ملت در به دست اوردن فن آوری و دانش هسته ای احترام میگذاشت و اصول اخلاقی را راعایت می نمود نیازی به هیچ مذاکره و توافقی نبود .

کد خبر: 889381

وب گردی

وب گردی