جزئیات ساخت ایمپلنت‌های ارتوپدی در دانشگاه آزاد واحد بجنورد

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد جزئیات ساخت ایمپلنت‌های ارتوپدی را در این واحد دانشگاهی تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از واحد بجنورد، ملیحه صمدی کاظمی، مدیر مرکز رشد واحد بجنورد اظهار کرد: ایمپلنت‌ها و پلاک‌ها برای تثبیت استخوان‌ها و همچنین جلوگیری از جابجایی استخوان‌های شکسته به کار می‌روند که با توجه به‌اندازه استخوان و مقدار شکستگی دارای انواع گوناگونی هستند.
مدیر مرکز رشد واحد بجنورد در خصوص ویژگی‌ها و مزایای ایمپلنت‌های تیتانیوم خاطرنشان کرد: در این طرح دانش‌بنیان از آلیاژ تیتانیوم Ti6Al4V استفاده می شودکه زیست سازگاری بالا، عدم رهایش یون‌های سمی و عدم نیاز به جراحی مجدد و قابلیت بالاتری در جوش خوردن بااستخوان را می‌توان از مزایای ساخت ایمپلنت از این ماده دانست.
مدیر مرکز رشد واحد بجنورد افزود: هم‌اکنون حدود 60 درصد محصولات موردنیاز ایمپلنت در تصادفات و حدود75 درصد محصولات مصرفی ارتوپدی ایران از طریق واردات تأمین می‌شود و در حال حاضر بیمارستان‌های ایران سالانه به 480 هزار قطعه ایمپلنت نیاز دارند.
عضوهیات علمی واحد بجنورد اظهار کرد: شرکت تجهیزات پزشکی آریانا باهدف تولید و ساخت انواع ایمپلنت‌ها(کاشتنی‌های پزشکی)ایجادشده و این شرکت با مدیریت دکتر مغنی زاده اقدام به ساخت ایمپلنت‌های تروما برای شکستگی‌ها کرده و در نظر دارد تا طیف گسترده‌ای از تجهیزات پزشکی اعم از استنت قلب، ایمپلنت دندان و .... را تولید کند.
به همت حوزه پژوهش و فناوری واحد بجنورد هسته فناوری «مهندسی پزشکی آریانا» مستقل در مرکز رشد این واحد دانشگاهی آماده انعقاد قرارداد از دوره رشد مقدماتی به مرحله رشد است.

202

کد خبر: 889384

وب گردی

وب گردی