زلزله بم  40 هزار کشته داشت/ زلزله نباید کوچک شمرده شود

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: قرار بود امروز شهردار تهران برای اقدامات مربوط به زلزله و هدایت و مدیریت بحران، در گروه‌های چهارده‌گانه در صحن شورا حضور پیدا کند که به دلیل یک جلسه مهم نتوانست حضور پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محسن هاشمی در آغاز سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش ضمن خیر مقدم به اسقف اعظم ارامنه تهران در صحن شورا، اظهار داشت: درگذشت شاه‌حسینی معاون بازرگان و نخستین رئیس تربیت بدنی و رئیس کمیته المپیک را تسلیت عرض می‌کنم.

وی درباره سالروز زلزله بم نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه طبیعی 40 هزار نفر از هم‌وطنان ما جان خود را از دست دادند که یکی از تلخ‌‌ترین حوادث در کشور بود.

وی گفت: زلزله بم قبل از طلوع فجر اتفاق افتاد و موجب غافلگیری هم‌وطنان شد و تلفات زیادی داشت.

وی با اشاره به اینکه زلزله نباید کوچک شمرده شود، گفت: باید دستگاه‌های ذیربط فعالیت‌های خود را به تندی پیش ببرند و تخصیص اعتبارها هر چه زودتر در جهت پیشگیری از تلفات و خسارات زلزله اتفاق بیفتد و این موضوع نباید آنقدر بزرگ باشد که موجب تلاطم در جامعه شود.

وی گفت: امیدواریم تمامی دستگاه‌ها به وظایفشان عمل کنند. یکی از مسائلی که می‌تواند به پایداری ساختمان‌ها کمک کند، بیمه مسئولیت است که در زمان ساخت و بعد از آن نیز جاری است.

وی افزود: توصیه می‌کنم بیمه ساختمان‌ها در دستورکار شورای شهر قرار بگیرد و بیمه مسئولیت کیفیت ساختمان‌ها را اجرا کنیم و یکی از بندهای پایان کار باشدتا خریداران نیز مطمئن شوند ساختمان‌ها را بهتر ساخته‌اند.

وی افزود: چنین بیمه‌هایی اگر وجود داشته باشد جامعه بیمه می‌شود و می‌توان توسط بیمه خسارت‌ها را پرداخت کرد.

وی بیان داشت: قرار بود امروز نجفی شهردار تهران برای اقدامات مربوط به زلزله و هدایت و مدیریت بحران، در گروه‌های چهارده‌گانه در صحن شورا حضور پیدا کند که به دلیل یک جلسه مهم نتوانست حضور پیدا کند و در روز یکشنبه هفته آینده شهردار تهران در صحن شورا حضور پیدا خواهد کرد و گزارش خود را ارائه خواهد داد.
706

کد خبر: 889411

وب گردی

وب گردی