خواب امنیت با کشاندن ناامنی به منطقه

رژیم صهیونیستی انتقال پایتخت را مقدمه بحران سازی در منطقه می کند. به واقع کشور های ذی نفع در سطح بین المللی، به دنبال ایجاد جنگ و درگیری در منطقه غرب آسیا هستند تا بدین وسیله به مقصود خود که همان منحرف کردن اذهان عمومی و در حاشیه امن قرار دادن رژیم صهیونیستی است، برسند.

در این ایام که مساله انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس به یکی از موارد جنجال برانگیز در منطقه بدل شده است پرسش حایز اهمیتی که پیش روی تحلیلگران امور سیاسی قرار دارد این است که چرا رژیم صهیونیستی در این برهه زمانی حساس دوباره به صرافت تغییر پایتخت خود افتاده است؟
موقعیت ویژه بیت المقدس ریشه در تاریخ تمدن های کهن بشری دارد ؛ این شهر به عنوان مرکز مقدسی برای ادیان ابراهیمی و حتی بسیاری از آیین های دیگر بشری، همواره مطرح بوده است. رژیم مجعول صهیونیستی پس از اشغال بخش شرقی بیت المقدس در جنگ 1967، در 1980 اعلام کرد که پایتخت واحد خود را در این شهر قرار خواهد داد اما به خاطر حساسیت بسیار بالای مسلمین نسبت به بیت المقدس، تا به امروز قادر به عملی کردن این تصمیم نشده است.
مساله اینجاست که رژیم صهیونیستی پس از انقلاب اسلامی ایران، از رسالت اصلی خود در منطقه که اعاده امپراطوری داود و سلیمان ( به زعم آنها) و احیای ارض موعود است بازمانده اند. گسترش ارضی رژیم صهیونیستی از سال 1979 به این سوی ( جز در موارد محدود) متوقف گردیده است. این امر در واقع به منزله پسرفت استراتژیک و زوال و نابودی صهیونیسم خواهد بود. نتانیاهو و حزب راست گرای لیکود با درک این معضل، درصدد ملتهب کردن منطقه و بهره برداری از شرایط نابسامان بعد از آن هستند. در طول حیات رژیم جعلی صهیونیستی آنچه مسلم بوده این است که ادامه حیات این رژیم به بحران آفرینی و برهم زدن صلح و ثبات وابسته است . چنانچه مقام معظم رهبری نیز در واکنش به احتمال انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس اشاره فرمودند :برخی سیاستمداران امریکایی خواسته یا ناخواسته اذعان کرده اند که باید در منطقه غرب آسیا جنگ و درگیری به وجود آید تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد و پیکر خونین دنیای اسلام، توان پیشرفت نداشته باشد.
این پروسه سالهاست توسط صهیونیستهای های غاصب پی گرفته می شود؛ شاهد مدعا هم این که آنها به طور دایم خلاف قطعنامه ها و دستور العمل های سازمان ملل به شهرکسازی مبادرت ورزیده اند، تا جایی که حتی از یونسکو هم به خاطر بی اعتنایی به تذکر های آنها و تخریب سایت های تاریخی در فلسطین اشغالی خارج شدند.
انتقال پایتخت به بیت المقدس، در راستای پروژه بحران سازی و با حمایت آمریکا صورت می پذیرد تا منطقه را از ثبات دور ساخته و زمینه ساز گسترش ارضی صهیونیسم شوند . در عین حال تاریخ معاصر نشان داده است پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقشه های شوم و خبیثانه سردمداران بی هویت رژیم جعلی صهیونیستی همچون حمله به جنوب لبنان و نواز غزه با درایت و هوشمندی نیروهای جان بر کف حزب الله و گروههای مبارز فلسطینی با شکست تحقیر آمیزی مواجه و بی ثمر گردیده اند. امید آن که اینبار هم پروژه انتقال پایتخت به همین مسیر خواهد رفت و مقدمه ساز نابودی این موجودیت نامشروع و خبیث در سرزمین های مسلمین خواهد گردید . ان شاءالله.

نویسنده : دکتر مسعود جعفری نژاد
دبیر شورای راهبردی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های ازاد اسلامی استان اصفهان و عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد شهرضا

کد خبر: 889419

وب گردی

وب گردی