عابدزاده یا حسینی، حقیقی ایران در جام جهانی؟!

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های ملی پرتغال، اسپانیا و مراکش هم‌گروه است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه توانست بصورت مقتدرانه و پیش از پایان این رقابت ها و پس از تیم ملی فوتبال برزیل به عنوان تیم دوم به جام جهانی 2018 روسیه صعود کند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد؛ برای آمادگی هر چه بهتر برای حضور در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، نیاز مبرم به توجه مسوولین، بازی های تدارکاتی با تیم های ملی قدرتمند دنیا و همچنین تعامل هر چه بیشتر باشگاه های ایران با تیم ملی را دارد.

شاید بیشترین دلیل کی روش برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی پیدا کردن یک دروازه بان 6دانگ است. علیرضا بیرانوند گلر پرسپولیس و شماره یک تیم ملی در دیدارهای اخیر پرنوسان بوده و شاید آقای مربی به دنبال جانشین بهتری برای او باشد. کی روش سابقه سورپرایز کردن را هم در کارنامه خود دارد؛ در جام جهانی 2014 وقتی فهرست تیم ملی اعلام شد شوک بزرگی به فوتبالی ها وارد شد، از علیرضا حقیقی به عنوان فیکس این تیم نام برده شد که همه را متحیر کرد.

پس از آن ماجرای معروف قهر رحمتی و کنار گذاشته شدنش از تیم ملی، رحمان احمدی درون دروازه ایران ایستاد و با سوپر سیوهایش در 3 دیدار پایانی برابر قطر، لبنان و کره جنوبی خوش درخشید و ایران موفق شد به عنوان تیم اول به جام جهانی 2014 برزیل صعود کند. پس از آن درخشش همه فکر می کردند احمدی قطعاً فیکس تیم ملی است؛ کی روش با برگزاری دیدارهای تدارکاتی متعدد و استفاده از ترکیب های مختلف 2 گلر دیگر خود که علیرضا حقیقی و دانیل داوری نیز بودند را محک شد و در نهایت این حقیقی سکو نشین بود که شماره یک تیم ملی را برتن کرد.

علیرضا حقیقی در آن زمان به تیم پرتغالی اسپورتینگ کوویلیا پیوسته بود چندان بازی برای این تیم انجام نمی داد، او در بیشتر مواقع هم از روی سکو بازی تیمش را مشاهده می کرد اما کی روش به او اعتماد کرده و در حساس ترین دیدارها از او استفاده کرد. حقیقی نیز در جام جهانی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

حالا ایران بازهم به جام جهانی صعود کرده و گزینه های زیادی برای ایستادن در دروازه ایران روی میز کی روش است؛ اما گزینه های فعلی آن چنان که باید مطمئن ظاهر نمی شوند تا کی روش بتواند به آن ها اعتماد کند. گلرهایی مثل علیرضا بیرانوند، حامد لک، محسن فروزان هستند که پرنوسان هستند و جام جهانی 2018 با این قرعه جای کوچک ترین اشتباهی ندارد.

با نگاهی به بازی های باشگاهی سیدحسین حسینی، دروازه بان استقلال عملکرد فوق العاده داشته و کم اشتباه ظاهر شده است، از طرفی دیگر امیر عابدزاده که کی روش او را برای آماده سازی به تیم ملی دعوت کرده است. 2 گلر جوان با انگیزه می توانند گزینه های خوبی برای سرمربی پرتغالی ایران باشند اما آن ها تجربه کافی برای این ماموریت حساس را ندارند. اما شاید با برگزاری دیدارهای تدارکاتی این دروازه بان های جوان راه حقیقی را پیش بروند.

علیرضا حقیقی دیگر گزینه کی روش به حساب می آید که اگر عضو تیمی باشد قطعاً بازهم به تیم ملی دعوت خواهد شد. نصب به اعتمادی که سرمربی به او دارد و با توجه به تجربه اش می تواند دوباره در پیراهن تیم ملی بدرخشد. کی روش غیرقابل پیش بینی است و با توجه به سابقه اش نمی توان فهمید با چه ترکیبی قصد دارد به میدان برود.

جام جهانی 2018 فوتبال در روزهای 24 خرداد تا 24 تیر ماه 1397 در 12 ورزشگاه 11 شهر روسیه با شرکت 32 تیم برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های ملی پرتغال، اسپانیا و مراکش هم‌گروه است.

601

کد خبر: 889449

وب گردی

وب گردی