باید از توزیع کتاب غیر استاندارد در مدارس  جلوگیری شود

دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب رشد از تجلیل 41 کتاب آموزشی برتر در این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمد ناصری دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب رشد در نشست خبری که امروز برگزار شد، به مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، منابع آموزشی و پرورشی در فرایند یادگیری پایدار دانش آموزان موثر است؛ ضمن اینکه باید سیاستگذاری استانداردسازی کتاب های درسی انجام شده و از کتابهای کمک آموزشی مناسب پشتیبانی شود؛ همچنین از توزیع کتاب غیر استاندارد در مدارس باید جلوگیری شود.

ناصری با بیان اینکه آغاز فعالیت برای برگزاری جشنواره رشد از سال 1378 آغاز شد، گفت: اولین جشنواره کتاب رشد در سال 1379 برگزار شد و اکنون پانزدهمین دوره است؛ در بعضی سال ها جشنواره دوسالانه برگزار شده است. کتاب کمک آموزشی مناسب، کتابی است که داور از 100 امتیاز به آن 60 امتیاز بدهد.

وی با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره کتاب رشد روز 11 دی ماه در دارالفنون برگزار می شود، افزود: 2800 کتاب از 400 ناشر به جشنواره راه یافت که 127 اثر کاندیدا شدند.

ناصری ادامه داد: در این دوره 30 گروه داوری حضور دارد که در هر گروه 3 داور حضور دارد و در نهایت 10 اثر برگزیده و 31 اثر تقدیر می شود.

وی با انتقاد از ارائه کتاب های کمک درسی زیاد به دانش آموزان، اظهار داشت: برخی از اولیا فکر می کنند اگر فرزندان شان کتاب کمک درسی بخوانند بهتر است.

ناصری اضافه کرد: اکر کتاب های کمک درسی مبتنی بر اهداف آموزش و پرورش نباشند، اخلال در آموزش ایجاد می کنند.
706

کد خبر: 889510

وب گردی

وب گردی