ششمین دوره جشنواره آموزشی- ترویجی «مشکات» کلید خورد

مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از آغاز ششمین دوره برگزاری جشنواره آموزشی - ترویجی مشکات با شعار «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد روشنی با اعلام این خبر، یادگیری آموزش رفتار شهروندی را منجر به بهبود کیفیت زندگی دانست و گفت: جشنواره آموزشی و ترویجی مشکات فرصت و شرایطی را مهیا می سازد تا شهروندان در چارچوب آن به مسائل، مشکلات، نگرانی ها و آرزوهای خود برای محله و شهر بیندیشند و نتایج اندیشه ها و خواست‌های خود را برای تحقق محله ای مطلوب با شهروندانی متعادل و دارای فرهنگ و اخلاق شهروندی در قالب ها و موضوعات جشنواره بیان نمایند.

مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به تولید آثار و محتواهای ارزشمند توسط شهروندان در جشنواره مشکات، افزود: این آثار ارزشمند، گویای نیازمندی های آموزشی شهر و محله های ماست که باید مورد توجه مدیران و برنامه ریزان مدیریت شهری قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تخصصی و مشارکت موثر معاونت ها، سازمان ها، ادارات کل و شرکت های تابعه شهرداری تهران در این دوره از جشنواره مشکات، خاطر نشان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان مدیریت پسماند، معاونت معماری و شهرسازی، اداره کل آموزش و پرورش تهران و شهرستان های استان تهران از جمله سازمان ها و نهادهای مشارکت کننده در برگزاری ششمین جشنواره مشکات به شمار می روند.

روشنی ایجاد هماهنگی و انسجام در مدیریت یکپارچه آموزش های شهروندی و توسعه این برنامه ها، جلب مشارکت خلاقانه و فعال شهروندان در اداره بهتر شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی را از اهداف این جشنواره برشمرد.

او با اشاره به راهبری جشنواره توسط 8 کمیته ادامه داد: کمیته ارتباط با ستادهای تخصصی و ستادهای اجرایی مناطق، کمیته هماهنگی امور سازمان ها، کمیته امور مناطق، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته فناوری اطلاعات، کمیته داوری، کمیته امور مدارس وکمیته پشتیبانی کمیته های هشت گانه این جشنواره هستند.

روشنی با اشاره به موضوع «شهر ایمن، مباحث زیست محیطی» گفت: این موضوع در راستای صرفه جویی آب و انرژی، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست مدیریت و اجرا می شود

به گفته روشنی موضوعاتی چون «فرهنگ رانندگی، حقوق و تکالیف عابرین» ، «زیبایی شناسی شهری، معماری ایرانی اسلامی» نیز به ترتیب توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت معماری و شهرسازی به اجرا درخواهد آمد.

وی، جامعه مخاطب این جشنواره را گروه های سنی ردیف اول تا سوم (7 تا 12 سال) و گروه های سنی (13 سال به بالا) نام برد و افزود: کودکان کمتر از 7 سال و 7 تا 9 سال در رشته نقاشی، 10 تا 12 سال به صورت فردی در رشته های نقاشی و خاطره نویسی و به صورت گروهی در بخش های جانبی سرود و تئاتر دانش آموزی می توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

روشنی با اعلام شرکت نوجوانان 13 تا 15 سال در رشته های نقاشی، عکاسی وخاطره نویسی، ادامه داد: همچنین جوانان 16 سال به بالا به صورت فردی در رشته های کاریکاتور، عکاسی، گزارش تصویری، شعر و داستانک و به صورت گروهی با ساخت فیلم کوتاه یا انیمیشن در جشنواره امسال شرکت می کنند.

او یاد آور شد: در پایان هیأت داوران جشنواره بر اساس شاخص های تعیین شده، آثار منتخب را مشخص می کند که برگزیدگان هر محور و موضوعات تعیین شده در مراسم اختتامیه جشنواره با دریافت جوایز ارزنده ای تجلیل می شوند.

700

کد خبر: 889522

وب گردی

وب گردی