دود جنگ کهنه برانکو و کی روش در چشم ملی پوشان پرسپولیس!

تداخل تفکرات کارلوس کی روش با برنامه تیم ها برای تورنمنت های مختلف، معضل جدید فوتبال ایران به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، چالش اردوی تیم ملی و تداخل با بازی های لیگ برتر سال هاست در فوتبال کشورما وجود دارد. مشکل از بی برنامگی مسوولان است یا خودخواهی کارلوس کی روش مشخص نیست، تنها چیزی که مشهود از ضرر بازیکنان از این ماجراست. گویا باشگاه ها با ندادن بازیکن به تیم ملی قصد دارند به این بی برنامگی پایان دهند اما تنها کسی که در این میان متضرر می شود بازیکن است. برخی تیم در تورنمنت های حساسی مثل لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند و می خواهند با تمام قوا به میدان بروند اما درست سر بزنگاه باید اصلی ترین مهره های خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند تا ملی پوش به دیدارهای تدارکاتی رفته تا برای بازی های حساس آماده شوند.

برخی مربیان زیر بار حرف فدراسیون نرفته و مانع حضور بازیکنانشان در تمرینات تیم ملی می شوند که از معروف ترین های آن ها می توان زلاتکو کرانچار و برانکو ایوانکوویچ را نام برد. کی روش پس از صعود به جام جهانی2014 اردویی در آفریقای جنوبی برگزار کرد، درست زمانی که شاگردان کرانچار رقابت های سختی را در لیگ قهرمانان آسیا پیش رو داشتند و سرمربی مانع حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی شد.

سرانجام تمکین نکردن مسوولان باشگاه سپاهان از تصمیم فدراسیون و کادرفنی تیم ملی کار دست بازیکنان ملی‌پوش این تیم داد و کارلوس کی‌روش هر شش بازیکن تیم فوتبال سپاهان را از تیم ملی خط زد. این بازیکنان عبارت بودند از رحمان احمدی (دروازه‌بان)، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی و مهدی شریفی و تنها کسانی که در جنگ کی روش و کرانچار حسابی ضرر کردند.

پس از صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه هم امکان رخ دادن چنین اتفاقی هست؛ احتمالاً دود جنگ کهنه برانکو و کی روش در چشم ملی پوشان پرسپولیس خواهد رفت. طبق اعلام کی روش ملی پوشان بعد از بازی های لیگ باید 2روز در اختیار تیم ملی قرار بگیرند که این موضوع می تواند زمینه ساز فاز جدید دعوای یرانکو با وی شود. در حال حاضر علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مهدی طارمی و وحید امیری ملی پوشان پرسپولیس هستند که در صورت نرفتن به اردو از لیست مسافران کی روش برای جام جهانی خط می خورند!

601

کد خبر: 889584

وب گردی

وب گردی