1400 میلیارد تومان فقط برای پروژه‌های نیمه‌تمام شهر نیاز است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای حل چالش‌ها و معضلات شهر تهران نیازمند پرداخت اعتبارات دولتی هستیم، گفت: در حال حاضر 1400 میلیارد تومان فقط برای پروژه‌های نیمه‌تمام شهر نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور در سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش رویکردهای جدید معاونت فنی و عمرانی شهرداری را در دوره جدید تشریح کرد. با چالش‌هایی در حوزه عمرانی شهر تهران مواجه هستیم، ایمنی و مقاوم‌سازی پل‌ها که به دلیل نبود بودجه و دلایل دیگری از جمله کم‌تجربگی اتفاق افتاد از جمله چالش‌های حوزه فنی و عمرانی است.

وی افزود: گودهای خطرناکی در کنار برج میلاد، گود میدان فرهنگ در تپه‌های عباس‌آباد و برخی گودهای دیگر که توسط مردم برای ساخت‌وساز ایجاد شده برای شهر تهران بسیار خطرآفرین است.

حناچی بیان داشت: وجود این گودهای خطرناک در سطح شهر در زمان حوادث طبیعی بحران‌های تازه‌ای را به وجود می‌آورد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان داشت: بر اثر برداشت بی‌رویه از منابع شن و ماسه چاله‌های عظیمی در غرب تهران و اطراف رودخانه کن ایجاد شده که در صورت جمع شدن آب در آنها خطرآفرین بوده و نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند.

وی گفت: مخاطرات سیل از دیگر چالش‌های تهران محسوب می‌شود و اجرای طرح‌های آب‌های سطحی می‌تواند در کاهش این مخاطرات مؤثر باشد.

حناچی با اشاره به اینکه تأخیر در اجرای ساماندهی 8 روددره تهران از دیگر چالش‌ها است، گفت: وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر تهران از دیگر مخاطرات و آسیب‌های شهر است که برای اتمام ‌آنها نیازمند 1400 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی گفت: با استفاده از روش‌های سابق نمی‌توان تأمین اعتبار کرد و باید تصمیم‌گیری انجام شود که با وضعیت موجود و کند شدن آهنگ تأمین اعتبارات از چه روش‌هایی برای تأمین مالی استفاده کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: شهر تهران به عنوان یک کارگاه ساختمانی بزرگ دارای چالش‌هایی است. در اجرای طرح‌های عمرانی باید نگاه همه‌جانبه داشت و اعتبار‌های محدودی که داریم را به پروژه‌های مهم که رضایتمندی شهروندان را در پی دارد اختصاص دهیم.

حناچی یادآور شد: باید تلاش کنیم که اتلاف منابع در پروژه‌های مناطق به حداقل برسد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 70 درصد قراردادهای عمرانی شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا است که مطالباتی که با آنها داشته‌ایم را به راحتی نتوانسته‌ایم تأمین کنیم و بخشی از آنها را به شکل غیرنقدی پرداخت کردیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه نیازمند پرداخت سهم دولت در اداره پایتخت هستیم، گفت: بحث‌هایی که در حوزه ایمنی عمومی و سایر موارد در تهران وجود دارد تنها بر عهده شهرداری نیست. مدیریت یکپارچه شهری نیز موضوع مهمی است که باید شورای شهر به طور جدی به آن بپردازد.

حناچی درباره نگاه معاونت فنی و عمرانی شهرداری به پروژه‌های آسیب،گفت: ایجاد جاذبه و زیباسازی در طرح‌های عمرانی اولویت اجرای پروژه‌ها است و این پروژه‌ها باید بر اساس جنبه‌های اجتماعی و نگا‌‌ه‌های خلاقانه و ایرانی استانداردسازی شود.

وی با اشاره به برخی مکان‌ها در پایتخت که می‌توان آنها را برای شهروندان حفظ کرد، گفت: ساختمان برق آلستوم و زندان اوین از جمله ظرفیت‌های پایتخت است که می‌توان آنها را برای شهروندان حفظ کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان داشت: زندان بزرگی در جنوب تهران ساخته شده که بخشی از ظرفیت آن خالی است و امکان این وجود دارد که زندان اوین به آنجا منتقل شود.

حناچی درباره زلزله در تهران، گفت: موضوع زلزله در تهران بسیار موضوع مهمی است و گزارش‌هایی که اخیراً در فضای مجازی از شرکت جایکای ژاپن منتشر شده مربوط به اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 است که سناریوی حادثه را برای تهران تعریف کرده است و در آن دوره دولت اعتبار مناسبی گذاشت و قرار بود تمام بیمارستان‌ها مقاوم‌سازی شود اما اهتمام و استمرار برای ادامه برنامه‌ها با توجه به تغییر دولت وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری باید تغییر پیدا کند، گفت: این معاونت 1585 نفر پرسنل دارد که از این تعداد 1379 مرد و 206 زن هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره بزرگراه‌ها و معابر شهر تهران نیز اظهار داشت: طول بزرگراه‌ها و معابر شریانی پایتخت 563 کیلومتر، تعداد پل‌ها و تقاطع همسطح 369 دستگاه، تونل بزرگراهی 22.6 کیلومتر و 517 کیلومتر شبکه آب‌های سطحی و همین‌طور 16 دستگاه پل غیرهمسطح در تهران وجود دارد.
706

کد خبر: 889587

وب گردی

وب گردی