وضعیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کوهبنان بعد از زلزله

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: تنها جایی که در کرمان ساختمان دانشگاه آزاد آسیب دیده است در کوهبنان بوده است و بقیه زلزله ها در حد لرزش بوده است که خسارت زیادی ندیده اند و در کوهبنان هم فقط در دانشگاه مرکز کوهبنان آن هم در ساختمان استیجاری مشکل پیدا کرده است و ترک خورده است.

دکتر حمدالله منظری توکلی در گفت وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایمنی ساختمان های دانشگاه آزاد کرمان پس از زلزله و آموزش های ایمنی قبل و بعد از زلزله گفت: زلزله اصلی در کوهبنان اتفاق افتاد در آجا یک مرکز داریم و یک مهمانسرایی را برای دانشگاه ساختیم که دانشجویان و امور اداری دانشگاه را هم به آنجا منتقل کردیم.

وی افزود: نامه ای زدیم به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که نماینده ای برای بازدید می فرستند تا ساختمان را ببینند و ساختمان نیمه کاره جدید را به اتمام برسانیم که کلاسها در آنجا تشکیل شود.

منظری توکلی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه از طرف ستاد بحران دانشگاه واحد کوهبنان تعطیل شد واز روز دوشنبه کلاسها در همان مهمانسرا برگزار شد تا اینکه ساختمان جدید آماده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تصریح کرد: تنها جایی که در کرمان ساختمان دانشگاه آزاد اسیب دیده است در کوهبنان بوده است و بقیه زلزله ها در حد لرزش بوده است که خسارت زیادی ندیده اند و در کوهبنان هم فقط در دانشگاه مرکز کوهبنان آن هم در ساختمان استیجاری مشکل پیدا کرده است و ترک خورده که فیلم و عکس گرفتیم و از سازمان هم روز چهارشنبه برای بازدید این منطقه می آیند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ساختمان قدیمی دانشگاه خطراتی دارد که تخلیه اش کرده ایم و برنامه مانور آموزشی داشتیم آموزش مثلث ایمنی زلزله در خوابگاهها و در زمان زلزله هم سالن های ورزشی مان را برای دانشجویان خوابگاه تجهیز کرده بودیم و از زمانی که زلزله شد هر کس هر تجربه ای داشت بکارگرفت و آموزشهای لازم داده شد ولی تا قبل از آن چنین برنامه هایی نداشتیم و در حال حاضر 800 زلزله در کرمان ثبت شده است که خیلی از زلزله ها را به دلیل پایین بودن مقیاس ریشتر حس نمی کنیم فقط توسط دستگاه های لرزه نگار ثبت می شوند .

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 889640

وب گردی

وب گردی