راه‌اندازی سامانه سراج/شیوع فزاینده آسیب‌های اجتماعی در کشور

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی ۲۵ درصد خبر داد و گفت: در حال حاضر شیوع و بروز فزاینده آسیب‌ها را در کشور داریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، عباسی در آئین افتتاح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی (سراج) گفت: این سامانه به مطالعه ریشه آسیب‌ها و علل آن می‌پردازد که اگر به آسیب‌ها ورود نکنیم، آنها با حجم بیشتری تکرار می‌شوند.

وی ادامه داد: عدم توجه به آسیب‌ها باعث ورود آنها به مؤلفه‌های اجتماعی و رسوخ‌شان به شخصیت فکری و اجتماعی افراد می‌شود.

عباسی گفت: در حال حاضر شیوع و بروز فزاینده آسیب‌ها را در کشور داریم و بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری و مداخله در بحران وارد عمل می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: قرار است بهزیستی تا پایان برنامه ششم توسعه، میزان آسیب‌های اجتماعی را به 25 درصد کاهش دهد، بنابراین شناخت وضعیت موجود از آسیب‌ها که یکی از اهداف راه‌اندازی سامانه سراج است، به ما کمک خواهد کرد.

عباسی ادامه داد: بررسی روند و شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد آسیب‌ها و داشتن برنامه مشخص برای کنترل و کاهش آن، از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

به گزارش فارس، سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی (سراج) به طور هم‌زمان در 31 استان کشور افتتاح شد که در این مراسم رونمایی از سامانه، وزیر رفاه، رئیس سازمان بهزیستی، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی حضور داشتند.
706

کد خبر: 889655

وب گردی

وب گردی