پیام رییس سازمان مدیریت بحران کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور طی پیامی 5 دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی را گرامی داشت.

به گزارش ایسکانیوز متن کامل پیام اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور به این شرح است:


پنجم دیماه همه ساله به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده، هر ساله در چنین روزی خاطره تلخ جانباختگان زلزله مهیب بم در سال 1382 ذهن و فکرمان را می آزارد، هر چند ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه می تواند از آلام سالیان نه چندان دور این عزیزان بکاهد، اما این ابراز همدردی اگر در کنار فرهنگ سازی، دانش افزایی، رعایت نکات ایمنی و ایجاد حساسیت در تمامی اقشار جامعه از عامه مردم گرفته تا مسئولان و دست اندرکاران را بدنبال داشته باشد و به کاهش تلفات جانی منجر شود می توان ادعا کرد در برابر انجام رسالت خطیر مدیریت بحران در مواجهه با سوانح طبیعی گام برداشته ایم. این مسیر پر فراز و نشیب جز با بهره گیری دانش و تکنولوزی، معاضدت، همراهی و همفکری مردم، مسئولان، کارشناسان، نخبگان، متخصصان و جامعه عظیم و اثرگذار دانشگاهی طی نخواهد شد.
پنجم دیماه سال جاری را با شعار " کاهش افراد تحت تأثیر حوادث تا سال 1409" در حالی گرامی می داریم که استان کرمانشاه متأثر از زلزله آبان سال جاری است. ملت در کنار دولت و نیروهای مسلح دست در دست هم مراحل امداد و نجات و اسکان را برای هموطنان فراهم نموده و به حول و قوه الهی تا پایان بازسازی و بازتوانی مناطق آسیب دیده در کنار عزیزانمان خواهیم ماند.
با یک نگاه اجمالی و مقایسه ای از زلزله بم تا زلزله کرمانشاه می توان ادعا کرد که رویکرد مثبت و نگرش کارشناسانه به موضوع توانسته ما را در برابر مخاطرات ایمن تر و مقاوم تر نماید. هم از منظر تلفات با توجه به بزرگای زلزله 7.3 ریشتری و هم از منظر امداد و نجات با توجه به وسعت و پهنای تخریب( 7 شهرستان و 1930 روستا) بر این باوریم که مقابله، امداد و نجات به شیوه بسیار بهتری انجام گرفت. اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که رفع این موانع و مشکلات نیاز به برنامه ریزی، سیاست گذاری و ایجاد ساختار مدون برای مدیریت بحران دارد.
در پایان اینجانب فرصت را مغتنم دانسته ضمن گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و مخاطرات طبیعی و قدردانی از تلاش های همه جانبه تمامی همکاران، اعضا محترم شورای عالی و شورای هماهنگی مدیریت بحران، کارگروه های تخصصی سازمان و متخصصین مدیریت بحران به ویژه عنایت خاصه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ریاست محترم جمهوری، رجا واثق دارم مجموع این تلاش ها به فراهم شدن ساز و کار مناسب برای رفع مخاطرات در پهنه ایران سرافراز اسلامی منجر شود.


اسماعیل نجار
رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور

700

کد خبر: 889676

وب گردی

وب گردی