اقتدار دفاعی کشور را بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای افزایش می‌دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای اقتدار دفاعی کشور را افزایش می‌دهیم و مطمئن هستیم نمایندگان مجلس برای افزایش توان دفاعی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در نشست با اعضای فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس و با حضور خانواده‌ شهدای مدافع حرم سردار شهید ‌همدانی و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهداء دفاع مقدس به ویژه شهدای غواص اظهار داشت: ملت ایران امروز عزت، سربلندی، شرف خود را مدیون شهدا، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است.

وی با بیان اینکه امام راحل در دوران جنگ تحمیلی فرمودند "جنگ ملت ایران را بیدار کرد"، افزود: شاید آن روزها بخش‌هایی از این بیان ارزشمند امام راحل را متوجه شدیم اما امروز در موقعیتی هستیم که ابعاد بیشتری از این فرمایش حکیمانه برای همگان نمایان شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه جنگ موجب شد دشمنان، دوستان و موقعیت خود را بشناسیم، تصریح کرد: امروز با توجه به عمق دشمنی‌ها علیه ایران، به یک نگاه بلند راهبردی رسیده‌ایم که موجب دستیابی ایران به قابلیت‌های دفاع راهبردی شده است.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی همه در موضوع دفاع و امنیت پای کار ماندند، خاطرنشان کرد: امروز راهبرد دشمنان تضعیف اقتدار ملی و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، ‌اما با تمام وجود اجازه نخواهیم داد کسی به قدرت دفاعی کشورمان لطمه بزند و ‌به شهدا عظیم الشان در محضر شما خانواده بزرگوار دو شهیدقول می‌دهیم این توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی را حفظ و تقویت کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای 4 اظهار داشت: در این عملیات غواصان عزیز کشورمان با دستان بسته به شهادت رسیدند و بررسی­های به عمل آمده مشخص کرد؛ آمریکایی‌ها در طول تاریخ ازجنایتکاری مانند صدام حمایت کردند و بعد از آن هم داعش را ایجاد و روی صحنه آوردند و این موضوع ماهیت این شیطان بزرگ را برای جهانیان بیش ار پیش نمایان کرد.

امیر حاتمی ضمن حمایت از پیگیری­های حقوقی خانواده­های معظم شهیدان عملیات کربلای 4 علیه آمریکا، از تمامی مسئولان خواست کمک کنند تا خانواده­های شهدا به حقوق خودشان برسند.
وی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که بیداری، هوشمندی و بصیرت انقلابی را نصیب ملت ایران اسلامی کرده است، گفت: این بیداری در 9 دی همه را به عرصه آورد و مردم بصیرت واقعی خود را به منصه ظهور رساندند.

وی خطاب به اعضای فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس تاکید کرد: امروز در وزارت دفاع با تمام وجود آماده‌ایم بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای اقتدار دفاعی کشور را افزایش دهیم و مطمئن هستیم نمایندگان محترم مجلس برای افزایش توان دفاعی کشور حتما وزارت دفاع را حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه روزی تمام همت و تلاشمان این بود که ‌جلوی دشمن متجاوز را سد کنیم، ‌اضافه کرد: با اتکا به خون شهدا و توانایی دانشمندان کشورمان قدرت راهبردی دفاعی ایران به حدی رسیده که بازدارندگی فعال ایجاد کرده‌ایم تا هر ‌توطئه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران بود همان جا در نطفه خفه شود.

وی با بیان اینکه توطئه دشمنان علیه ایران را در سوریه و عراق خنثی کردیم، گفت: می‌دانستیم اگر داعش در این کشورها به عنوان یک گروه تروریستی، تکفیری در عراق و سوریه بر سرکار بیاید ‌کشورمان با تهدید بلندمدت مواجه می شود که بحمدالله از این توطئه هم با موفقیت عبور کردیم.

اسدالله عباسی عضور فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس نیز با حمایت همه‌جانبه اعضای فراکسیون و مجلس از برنامه‌های تقویت صنعت دفاعی گفت: اعضای فراکسیون دفاع مجلس برای تقویت بنیه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

در این مراسم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پدر و مادر گرامی شهید محسن حججی و همسر و فرزند سردار شهید همدانی تجلیل به عمل آورد.

303

کد خبر: 889692

وب گردی

وب گردی