راه‌اندازی سامانه رصد اجتماعی/تصمیمات ۲۴گانه‌ای برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تصمیمات ۲۴گانه‌ای برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گرفته شده که راه‌اندازی سامانه رصد اجتماعی یکی از این موارد است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم افتتاح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در سایر کشورها نیز به صورت شبانه‌روزی وجود دارد و اکنون نیز در کشور ما به صورت ملی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با درک اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی به راه‌اندازی این سامانه اقدام و آن را مصوب کرده است و در این راستا هرگونه کمک و اقدامی را برای بهره‌برداری از این سامانه انجام می‌دهد.

افشار با اشاره به وجود سامانه‌های مشابه دیگر در زمینه آسیب‌ها گفت: سامانه‌هایی مانند آیداتیس، مراکز درمانی، پزشکی قانونی، ساماندهی زندان‌ها و... وجود دارد و سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی (سراج) می‌تواند نمونه خوبی برای رصد و تعیین عوامل مؤثر در بروز و کاهش آسیب‌ها باشد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به جلسات اخیر با رهبری در مورد کنترل آسیب‌ها گفت: تصمیمات 24گانه در خصوص آسیب‌های اجتماعی گرفته شده که راه‌اندازی این سامانه برای رصد آسیب‌های اجتماعی یکی از این تصمیمات است.
706

کد خبر: 889712

وب گردی

وب گردی