آموزش پزشکان داوطلب و استفاده از آنها در حوادث

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از احتمال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای آموزش پزشکان داوطلب و استفاده از آنها در حوادث خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا حسن صفاریه ، با اشاره به پیشنهاد سازمان نظام پزشکی کرمانشاه برای استفاده از پزشکان درحوادث اظهار کرد: وقتی که در کرمانشاه بودیم، پیشنهاد شد که تفاهم‌نامه‌ای میان جمعیت هلال احمر و نظام پزشکی‌کشور منعقد شود تا بر این اساس از میان پزشکان داوطلب تیم‌هایی تشکیل شود و این افراد آموزش‌های لازم را ببینند تا در صورتی که خدایی نکرده اتفاقی رخ داد بتوانیم از این افراد برای رفع مشکل استفاده کنیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در صورتی که چنین تفاهم‌نامه‌ای امضاء شود می‌تواند نقطه عطفی میان همکاری‌های نظام پزشکی و جمعیت هلال احمر باشد و انجام چنین کاری موجب تسهیل امور در زمان حوادث شود.

وی در مورد اینکه آیا این کار ممکن است در سطح کشوری انجام شود یا خیر؟ گفت: دکتر حیدری، رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه گفته است که قصد دارد با دکتر فاضل رئیس نظام پزشکی کشور در این رابطه صحبت کند و اگر امکان داشت این کار در سطح کشوری انجام شود و اگر هم این اتفاق نیفتد این تفاهم‌نامه می‌تواند در کرمانشاه انجام شود.
706

کد خبر: 889721

وب گردی

وب گردی