دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان: اقلیت ها در ایران نیاز به قیم بیگانه ندارند

نماینده اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی و دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان گفت: اقلیت ها در ایران نیاز به قیم بیگانه ندارند چون اصل حقوق بشر در این مرز و بوم رعایت می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از از روابط عمومی اداره کل زندانهای استان تهران، یوناتن بت کلیا با مهم شمردن این مراسم در بازداشتگاه با توجه به هجمه های حقوق بشری در ایران از سوی معاندان و حافظان به ظاهر حقوق بشر در جهان،بیانیه های ضد ایران در مجامع بین المللی را محکوم کرد.
وی گفت : کسانی که در دنیا بوق و کرنای پایمال شدن حقوق شهروندی اقلیت ها در دنیا را به دست گرفته اند بیایند و با دیدن اینگونه آیین ها که با آزادی کامل در سراسر میهن مان برگزار می شود، برای رعایت کرامت انسانی در کشور خویش فکری کنند.
در این مراسم چهارمحالی مدیر بازداشتگاه با تبریک میلاد حضرت مسیح و فرا رسیدن سال نو میلادی از همکاری و تعاملات ریاست سازمان زندانها و مدیر کل زندانهای استان در راستای برگزاری مراسم مذکور گفت : احترام به اقلیت های مذهبی در فرهنگ ایرانیان از دیر باز بوده و زبان زد خاص و عام است.
وانیا سرگیز کشیش کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک هم در این مراسم با قدردانی از دست اندرکاران این مراسم با خواندن دعای مخصوص طی سخنانی این گونه مراسمات در سطح زندانهای کشور را بی نظیر خواند .
همزمان با سالروز میلاد حضرت مسیح (ع)مراسم باشکوهی با حضور مصطفی محبی مدیر کل زندانهای استان تهران ، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان ، کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور ،آریس شاهمیریان ، گری کوریس نرسیسان ، وانیا سرگیز ، یویالیت آلدو از کشیشان کلیساهای استان و مسئولین ذیربط با حضور مددجویان مسیحی به مناسبت میلاد حضرت عیسی علیه السلام در بازداشتگاه اوین برگزار شد .
خواندن سرودهای مذهبی ، اجرای موسیقی و اهداء هدیه های مخصوص سال نو میلادی از سوی مدعوین و توزیع نان متبرک از سوی کشیشان به مددجویان مسیحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

700

کد خبر: 889780

وب گردی

وب گردی