پنجمین نشست نمایندگان آستان‌های مقدس جهان اسلام در تهران برگزار می‌شود

دبیر اجرایی دبیرخانه اعتاب مقدس جهان اسلام گفت: پنجمین نشست نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام به همت آستان قدس رضوی و به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، رضا اقبالی اظهار داشت: در این نشست که همزمان با ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) از ششم تا نهم دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود، میزبان نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام از کشورهای عراق، سوریه و ایران هستیم.

وی تصریح کرد: جلسات موثر و مفیدی در راستای تعامل، هم افزایی و مشارکت اعتاب مقدس برای خدمت‌رسانی به زائران در قالب منشور معرفتی زائر، تبادل تجارب در زمینه‌های مختلف ارائه تسهیلات و امکانات و هم‌چنین ارائه خدمات رفاهی در مشهد مقدس و کربلای معلی برگزار شده است که دوره جدید آن در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به مصوبات بیانیه کربلا در اواسط سال 96 جلسه ای در کربلای معلی با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه ایران، سوریه و عراق تشکیل شد که پیگیری مصوبات بیانیه کربلا را در دستور کار داشت.

اقبالی بیان کرد: در این نشست نمایندگان قائم مقام و معاونت‌های مربوطه از عتبات مقدس امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امامین کاظمین(ع)، امامین عسکریین(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت معصومه(س)، حضرت رقیه(س)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حضرت احمد‌بن موسی‌الکاظم(ع)، مسجد مقدس کوفه، سازمان حج و زیارت ایران، سازمان اوقاف و امور خیریه ایران و مدیریت مزارات شیعی عراق شرکت دارند.

گفتنی است؛ نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام پس از شرکت در این نشست روز جمعه برای زیارت امام هشتم(ع) به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

901

کد خبر: 889848

وب گردی

وب گردی