شعرخوانی  اسماعیل آذر در نمایشگاه کتاب جیرفت

برنامه مشاعره با حضور اسماعیل آذر، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در بخش جنبی پنجمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، اسماعیل آذر در حاشیه برگزاری برنامه مشاعره از سری نشست‌های بخش جنبی پنجمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی است که با ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

این شاعر و نویسنده به جایگاه کتاب در تاریخ ادوار گذشته ایران اشاره کرد و گفت: در گذشته تمامی نویسندگان سر سفره کتاب‌های ایرانی بودند. لذا این نشان از جایگاه مهم علمی و ادبی ایران دارد که باعث افتخار تمام ایرانی‌ها است.

اسماعیل آذر به آشنایی یک فیلسوف آمریکایی با افکار حافظ اشاره کرد و گفت: این فیلسوف مکتب تعالی گری بر مبنای حافظ ایجاد کرده است و این نشان از تأثیر ادب و فرهنگ غنی ایران بر دیگر کشورها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های مختلف شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: این شهر دارای اهمیت تاریخی است و مفتخرم در این شهرستان حضور دارم همچنین این مراسم با مشاعره شاعرانی از جنوب کرمان ادامه یافت.

502

کد خبر: 889931

وب گردی

وب گردی