زلزله هم امتحانات نهایی را تعطیل نکرد

به رغم آنکه در پی زلزله شب گذشته، مدارس استان البرز و تعدادی از مدارس شهرستان‌های استان تهران امروز تعطیل است اما دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند باید به مدرسه بروند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، شب گذشته زلزله‌ای با قدرت 4.2 ریشتر در 5 کیلومتری ملارد، 7 کیلومتری مشکین‌دشت و 42 کیلومتری تهران رخ داد.

در پی این زمین لرزه، مدارس استان البرز، اسلامشهر، چهاردانگه، بهارستان و رباط کریم تعطیل اعلام شد اما این تعطیلی شامل دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند، نمی‌شود.

مادر یکی از دانش‌آموزانی که امروز امتحان نهایی داشت، گفت: نمی‌دانم چرا آموزش و پرورش، امتحانات نهایی را در مناطقی که زلزله آمده است، تعطیل نکرد؛ بچه‌ها دیروز استرس داشتند حتی برخی تا صبح خوابشان نمی‌برد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، آیا امتحانی که دانش‌آموزان می‌دهند، معیار خواهد بود؛ اگر آموزش و پرورش امتحانات نهایی را در این مناطق برگزار نمی‌کرد و به زمان دیگری موکول می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

مادر دانش‌آموز دیگری نیز گفت: فرزندم می‌ترسید امروز به مدرسه برود و می‌گفت شاید زلزله بیاید؛ تمام فکر فرزندم زلزله بود، چگونه با این تفکر امتحان خوبی داده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش که این روزها در پی درگذشت همسر خود عزادار است، در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار فارس گفت: هر دانش‌آموزی که نمره خوبی در امتحان نهایی کسب کند، می‌تواند در امتحان خرداد ماه شرکت کند.

به گزارش فارس، دانش‌آموزان امروز امتحان نهایی زبان خارجه ۳ داشتند که امتحانات نهایی به طور سراسری در کشور برای تمام دانش‌آموزان این پایه برگزار می‌شود.
706

کد خبر: 889937

وب گردی

وب گردی