کاهش قیمت تجهیزات پزشکی در پی اجرای طرح تحول سلامت

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی گفت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت،شرکت‌های تجهیزات پزشکی اقلامشان را با بیش از ۵۰ درصد سود می‌فروختند این در حالیست که اکنون با اقدامات انجام شده در حوزه قیمت‌گذاری شاهد کمتر شدن قیمت این اقلام هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا دکترغلامرضا اصغری در بیست و هفتمین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه این اجلاس‌ها بیشتر برای هماهنگی در برنامه‌های اداره کل تجهیزات پزشکی کل کشور است، گفت: ما در شرایط فعلی بیش از گذشته به ساماندهی در همه حوزه‌ها از جمله تجهیزات پزشکی مصرف دارو و اعمال نظارت‌ها با محوریت مدیریت هزینه نیازمندیم.

وی افزود: یکی از مواردی که همواره درباره آن با وزیر بهداشت جلسه داریم، بحث طرح تحول و مدیریت هزینه‌ها دراین حوزه است. بخشی از این مسائل به سازمان غذا و دارو برمی‌گردد. در این راستا برنامه‌هایی برای مدیریت هزینه در سطح دانشگاه علوم پزشکی و در زمینه تجهیزات پزشکی تدوین شده که آن‌ها را اجرا می کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات شرکت های تجهیزات پزشکی به دلیل بدقولی سازمان‌های بیمه‌گر اظهارکرد: شرایط بودجه سازمان غذا و دارو در سال ۹۷ مانند سال ۹۶ است بنابراین باید از همین الان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا بتوانیم با عارضه کمتر در حوزه سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها را در این دوره بحرانی تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در زمینه تجهیزات پزشکی بیمارستانی برنامه‌هایی اجرا شده است که به ساماندهی این حوزه کمک کرده است و این برنامه‌ها باید ادامه یابد البته به‌طور قطع به تحرک بیشتری در این حوزه نیازمندیم تا بتوانیم با گسترش نظارت‌ها، خرید های بهینه داشته باشیم و در زمینه مدیریت هزینه‌ها گام برداریم. در برخی بیمارستان‌ها تعداد زیادی تجهیزات پزشکی خریداری می‌شود؛ به طوری که وقتی به انبار می رویم با تجهیزات پزشکی تاریخ گذشته مواجه می‌شویم بنابراین باید نظارت متمرکزی بر بیمارستان‌ها داشته باشیم.در حوزه خرید تجهیزات پزشکی باید به انبارداری نظارت کنیم.

اصغری با بیان اینکه تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستانها اولویت ما است، گفت: این تجهیزات را باید تامین کنیم تا بیماری برای تامین تجهیزات به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشود و درعین حال باید بدانیم که در دانشگاه‌ها ضایعات تجهیزات پزشکی زیاد است بنابراین همه کارکنان اعم از پزشکان باید در حوزه مصرف تجهیزات پزشکی دقت لازم را داشته باشند و در صورت نیاز واقعی آن‌ها را مصرف کنند بنابراین دانشگاه ها باید دراین حوزه باید مدیریت کنند.

706

کد خبر: 889952

وب گردی

وب گردی