وابستگی ۳۶ درصدی بودجه به نفت برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس گفت: براساس گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها، میزان وابستگی بودجه به نفت ۳۶ درصد است و این وابستگی کاملاً برخلاف سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، روح‌الله بابایی صالح در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس (چهارشنبه 6 دی 96) گفت: انتقال سفارت رژیم صهیونیستی از تلاویو به بیت‌المقدس دارای هدفی است که آن هدف سنجش غیرت مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: در این میان موضع و جایگاه ایران اسلامی از دیدگاه امام راحل، مقام معظم رهبری، دولت و مجلس شورای اسلامی و ملت ایران برای همه واضح و آشکار است. کشورهای مسلمان این را بدانند که هدف بعدی آمریکا و رژیم صهیونیستی منابع و ثروت کشورهای آنان خواهد بود.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث بودجه اظهارداشت: لایحه بودجه دارای نقاط ضعف و قابل توجهی است. متاسفانه 66 درصد بودجه دولت مربوط به شرکت‌های دولتی است و این یعنی در اصل 44 قانون اساسی و کوچک‌سازی و واگذاری امور به مردم کوتاهی شده است.

بابایی صالح خاطرنشان کرد: فروش نفت درآمد نیست، واگذاری سرمایه است. تنها درآمد واقعی فعلی کشور مالیات است. سهم مالیات از درآمد کشور 53 درصد است اما سهم هزینه‌های جاری از جمع مصارف عمومی دولت 75 درصد است یعنی اینکه کشور برای تأمین هزینه‌های جاری دولت دست درازی به سرمایه‌های بین‌نسلی کرده. نفت متعلق به آیندگان است.

وی افزود: براساس گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، میزان وابستگی بودجه به نفت 36 درصد است و این وابستگی کاملاً برخلاف سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در لایحه بودجه 97 یارانه نقدی نان و خرید تضمینی گندم به شدت کاهش یافته است و این یعنی نان در سال 97 گران می‌شود و این فشار به قشری است که برای زنده ماندن فقط نام و پنیر می‌خورند.

بابایی صالح خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور شما در بودجه سال آینده یارانه 35 میلیون نفر را حذف کردید و گفته‌اید درآمدهای حاصله را برای اشتغالزایی هزینه می‌کنیم اما هیچ برنامه‌ای را در این باره ارائه نکرده‌اید. چه تضمینی وجود دارد مردم این گرانی و مشکلات را تحمل کنند و مشکل بیکاری و جوانان حل شود.

وی افزود: استانی کردن بودجه های آموزش و پرورش و بنیاد شهید، کاهش اختیارات دولت و تفویض آن به استان‌ها نیست بلکه احاله مشکلات ملی به استان‌هاست. مسئول حل مشکلات فرهنگیان و خانواده‌های ایثارگران دولت است نه استانداران و مشکل این دو قشر مسئله‌ای ملی است نه استانی.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بحث تخصیص بودجه و سایر مسائل از مسئولان خواستار توجه و رسیدگی به این مشکلات شد.

کد خبر: 889987

وب گردی

وب گردی