«دارساوین» رونمایی می‌شود/خاطراتی از سرتیم حفاظت امام (ره)

مراسم رونمایی کتاب «دارساوین» خاطرات فتح الله جعفری، سرتیم یگان حفاظت از امام خمینی (ره) در قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از حوزه هنری، مراسم رونمایی کتاب «دارساوین» خاطرات فتح الله جعفری، سرتیم یگان حفاظت از امام خمینی (ره) در قم و بنیانگذار یگان زرهی سپاه پاسداران با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۱ دی ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

در این مراسم، سردار فتح الله جعفری راوی کتاب و سعید علامیان نویسنده کتاب سخنرانی خواهند داشت.

«دارساوین» اثری مستند در حوزه خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که در آن خاطرات سردار فتح‌الله جعفری نوشته شده است. این کتاب در بردارنده خاطرات شفاهی و بر اساس متن یادداشت‌های روزانه وی و به صورت پرسش و پاسخ تدوین شده است.

پیش از این سعید علامیان درباره این کتاب گفته بود: «دارساوین» خاطرات جالبی از نحوه استقرار امام خمینی (ره) در قم و زمان انتقال ایشان به بیمارستان قلب تهران را در بر دارد. همچنین خاطراتی درباره استقرار ایشان در ساختمانی واقع در خیابان دربند در فروردین سال ۱۳۵۹ بیان شده که پیش از این منتشر نشده بود.

وی افزوده است: بخش بعدی کتاب مربوط به خاطرات سردار جعفری همراه با گروه ۶۴ نفری در منطقه کردستان است که وی به همراه این گروه در ستون‌کشی‌هایی که صیاد شیرازی برای پاکسازی این مناطق انجام می‌داد، همراه شدند. خاطرات اسیر شدن آنها در کردستان برای پاکسازی مناطق، از جمله خاطرات جذاب کتاب است.

کتاب بر ساختار بنا شده است؛ به این معنی که در بخش نخست خاطرات و دست‌نوشته‌های روزانه جعفری از وقاعی مختلف نقل شده و در بخش دوم پرسش و پاسخ میان راوی و نویسنده کتاب برقرار شده که در درک لحظات مختلف و دانستن از جزئیات بیشتر به مخاطب کمک فراوانی می‌کند.

502

کد خبر: 890022

وب گردی

وب گردی