آکادمی بورس، شتاب‌دهنده بازار سرمایه

نشست خبری آکادمی بورس با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نشست خبری آکادمی بورس با حضور شورای اعضای سیاست‌گذاری محمودرضا خواجه نصیری، مدیر عامل تامین سرمایه تمدن؛ سعید اسلامی بیگدلی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران؛ روح‌الله حسینی مقدم، معاون شرکت بورس تهران و امین آریان، مدیر عامل گروه دانش شاخص بازار سرمایه، سه‌شنبه ۵ دی ماه برگزار شد.


مسابقه "trade challenge" سال‌ها در خارج از ایران اجرا شده و اولین دوره آن تحت عنوان "مسابقات آزاد معامله‌گری" امسال برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد.

نیروی متخصص تربیت می‌کنیم

در ابتدا امین آذریان مدیرعامل گروه دانش شاخص بازار سرمایه در خصوص نحوه اجرای مسابقه گفت: افراد متقاضی ابتدا باید در سامانه www.tradechallenge.ir اطلاعات اولیه خود را ثبت کرده و مدارک درخواستی را بارگذاری کنند. سپس با تایید اطلاعات توسط کمیته اجرایی، کد معاملاتی مخصوص مسابقه صادر شده و کد کاربری و رمز عبور معاملات برخط توسط کارگزاری بانک شهر به هر شرکت‌کننده تعلق می‌گیرد. در آخر افراد شرکت‌کننده باید حساب معاملاتی خود را به مبلغ 5 میلیون ریال شارژ کنند.


او در ادامه به شرایط مسابقه‌دهندگان اشاره کرد و گفت: حداقل شرایط شرکت در آن، تحصیلات دیپلم، سن بالای 18 سال و داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.


آذریان در تشریح چگونگی برگزاری آکادمی بورس بیان کرد: پس از اجرای این مراحل ابتدایی بازه زمانی یک ماهه تعیین شده و شرکت‌کننده با قوانین بازار سرمایه خرید و فروش خود را آغاز می‌کند. پس از پایان این مدت زمانی، داوری انجام می‌گیرد؛ رتبه افراد نسبت به پرتفوی سنجیده شده و 50 نفر اولی که بیشترین بازدهی را در پرتفوی خود داشته‌اند، انتخاب می‌شوند. به این ترتیب 50 نفر انتخاب شده از مرحله پیش همراه با شرکت‌کنندگان برتر گرد هم آمده و جلسه معارفه برگزار و جوایز جلسه اول اهدا می‌شود. علاوه بر این اساتید نفرات خود را انتخاب و به آنها در خصوص حوزه بازار سرمایه آموزش می‌دهند. در مرحله‌ی دوم به هر نفر ۱۰ میلیون ریال اعتبار از طرف کمیته‌ی اجرایی آکادمی اختصاص داده می‌شود و افراد با این اعتبار به مدت ۴۰ روز مسابقه می‌دهند؛ در پایان ۱۰ نفر اولی که بیشترین بازدهی را داشته باشند به عنوان نفرات برتر معرفی می‌شوند.


آذریان در خصوص جوایز آکادمی بورس ادامه داد: به نفر اول 100 میلیون ریال، نفر دوم 70 میلیون ریال، نفر سوم 50 میلیون ریال و نفرات چهارم تا دهم 10 میلیون ریال اهدا خواهد شد. همچنین به 50 نفر اول یونیت تامین سرمایه تمدن تعلق خواهد گرفت و 10 نفر اول نیز از پورتفو برخوردار می‌شوند که می‌توانند پورتفوگردانی کنند و به نوعی استخدام شوند.


نفرات برتر را استخدام می‌کنم

در ادامه نشست خبری آکادمی بورس محمودرضا خواجه‌نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در رابطه با برگزاری این آکادمی گفت: پیشنهاد آکامی بورس از طرف گروه دانش شاخص مطرح شد و ازآنجاییکه ایده جالبی برای فرهنگ‌سازی و جلب نظر افراد به بازار سرمایه به نظر می‌رسید، تامین سرمایه تمدن روی این طرح سرمایه‌گذاری کرد.


خواجه نصیر ادامه داد: اصل اساسی در بازار سرمایه سوددهی است، این در حالیست که تولید سود و ثروت نیاز به مهارت‌های بسیاری دارد که این مسابقه برای استعدادیابی افرادی با چنین مهارت‌هایی طراحی شده است.درواقع می‌توان گفت آکادمی بورس نقش شتاب‌دهنده برای رشد بازار و تربیت نیروی متخصص را برعهده دارد.


او با اشاره به اهمیت خروجی‌های آکادمی گفت: من به عنوان مدیرعامل یک نهاد مالی برای مدیریت پرتفوی نهاد، بهتر از خروجی‌های آکادمی سراغ ندارم. از این‌رو اعلام میکنم که نفرات برتر آکادمی در تامین سرمایه تمدن استخدام می‌شوند.


مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در همین راستا ادامه داد:اگر اجرای آکادمی به خوبی طرح‌ها باشد اتفاقات بسیار مثبتی برای بازار سرمایه در راه است.

خواجه‌نصیر افزود: آکادمی بورس فرصت ناشناخته‌ای است که باید از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

زمینه برای خودنمایی استراتژیست‌ها فراهم است

سعید اسلامی بیدگلی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و عضو شورای سیاست‌گذاری آکادمی بورس در ادامه این نشست در خصوص اهمیت برگزاری مسابقات معامله‌گری آزاد گفت: در ایران برای رشد کردن وجود رابطه یا رانت تاحدودی ضروری است، ازاین‌رو برگزاری چنین اتفاقاتی که علاوه بر آموزش افراد توانا را به مدیران و مسئولان کشوری معرفی می‌کند را باید به فال نیک بگیریم.


او با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی آشنایی با بورس در جامعه اظهار کرد: در ابتدا طرح آکادمی بورس براساس فرهنگ‌سازی آغاز شد تا در ادامه به استعدادیابی افراد توانا و عمیق‌ شدن بازار سرمایه رسیدیم.


اسلامی بیدگلی ادامه داد: آکادمی بورس علاوه بر استعدادیابی می‌تواند شور و نشاطی به فضای خشک بازار سرمایه بیاورد و زمینه را برای خودنمایی کسانیکه ادعای داشتن استراتژی فعالیت در بورس ایران را دارند، فراهم می‌کند؛ بنابراین تمامی فعالان بازار هم می‌توانند در این اتفاق سهیم شوند.


دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران درخصوص دستاوردهای آکادمی بورس بیان کرد: آکادمی بورس یک مسابقه نیست بلکه اتفاقیست که در آن با به وجود آوردن تجربیات جمعی به حوزه تحقیقات نیز کمک می‌کند.

401

کد خبر: 890073

وب گردی

وب گردی