تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها از اولویت های وزارت بهداشت است

رییس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به اجرای برنامه هایی به منظور ساماندهی در زمینه تجهیزات پزشکی بیمارستانی، تاکید کرد: این برنامه‌ها باید ادامه یابد البته به تحرک بیشتری در این حوزه نیازمندیم تا بتوانیم با گسترش نظارت‌ها، خرید های بهینه داشته باشیم و در زمینه مدیریت هزینه‌ها، اقدام کنیم. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر غلامرضا اصغری در بیست و هفتمین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی سراسر کشور یکی از اهداف این اجلاس را هماهنگی و آشنایی با برنامه‌های اداره کل تجهیزات پزشکی کل کشور بیان کرد و گفت: در شرایط فعلی بیش از گذشته نیاز به ساماندهی و نظارت بر حوزه های دارو و تجهیزات پزشکی با محوریت مدیریت هزینه ها داریم.
رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که یکی از موارد مورد بحث در جلسات با وزیر بهداشت، بحث طرح تحول و مدیریت هزینه ها است، افزود: در این راستا برنامه‌هایی برای مدیریت هزینه در سطح دانشگاه های علوم پزشکی و در زمینه تجهیزات پزشکی تدوین شده که آن‌ها را اجرا می کنیم.
دکتر اصغری با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات شرکت های تجهیزات پزشکی به دلیل بدقولی سازمان‌های بیمه‌گر گفت: شرایط بودجه سازمان غذا و دارو در سال ۹۷ مانند سال ۹۶ است بنابراین باید از همین الان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا بتوانیم در حوزه سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، بیمارستان‌ها را با مشکل کمتری در این دوره بحرانی تامین کنیم.
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی گفت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، شرکت‌های تجهیزات پزشکی اقلامشان را با بیش از ۵۰ درصد سود می‌فروختند این در حالیست که اکنون با اقدامات انجام شده در حوزه قیمت‌گذاری شاهد کمتر شدن قیمت این اقلام هستیم.

وی ضمن اشاره به اجرای برنامه هایی به منظور ساماندهی در زمینه تجهیزات پزشکی بیمارستانی، تاکید کرد: این برنامه‌ها باید ادامه یابد البته به تحرک بیشتری در این حوزه نیازمندیم تا بتوانیم با گسترش نظارت‌ها، خرید های بهینه داشته باشیم و در زمینه مدیریت هزینه‌ها اقدام کنیم.
دکتر اصغری افزود: در برخی بیمارستان‌ها تعداد زیادی تجهیزات پزشکی خریداری می‌شود و در حوزه خرید تجهیزات پزشکی باید به انبارداری نظارت کنیم.
رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر این که تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها اولویت ما است، گفت: این تجهیزات را باید تامین کنیم تا بیماری برای تامین تجهیزات به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشود و باید بدانیم که در دانشگاه‌ها ضایعات تجهیزات پزشکی زیاد است بنابراین باید در حوزه مصرف تجهیزات پزشکی دقت لازم صورت گیرد و در صورت نیاز واقعی مصرف شود و دانشگاه ها باید دراین حوزه مدیریت کنند.
وی با تاکید بر این که مدیریت خرید، توزیع و نظارت بر انبارداری و مصرف تجهیزات پزشکی برعهده دانشگاه‌ها است، افزود: امیدوارم با کمک همه مدیران تجهیزات پزشکی سراسر کشور بتوانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم و در این شرایط همه باید کمک کنند تا بتوانیم در حوزه سلامت وظایفمان را انجام دهیم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها را تامین کنیم.
دکتر اصغری در پایان تاکید کرد: باید مبحث مدیریت هزینه را به عنوان موضوعی محوری دنبال کنیم.

701

کد خبر: 890086

وب گردی

وب گردی