نقوی حسینی: اظهار نظرهای خارج از چارچوب آژانس درباره برجام  وجاهت قانونی ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تنها مرجع رسمی که حق این را دارد بگوید ایران به تعهدات خود مطابق برجام عمل کرده است یا خیر آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در واکنش به فضاسازی های اخیر آمریکایی ها و متهم کردن ایران به نقض برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران مطابق با مفاد برجام، به تعهدات خود تا بدین لحظه عمل کرده و تنها قضاوت کننده انجام تعهدات برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی افزود: تنها مرجع رسمی که حق این را دارد بگوید ایران به تعهدات خود مطابق برجام عمل کرده است یا خیر آژانس است؛ آژانس نیز تا کنون بیش از 8 بار اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده و لذا راستی آزمایی آژانس نشان دهنده انجام تعهدات ایران است.

نقوی حسینی ادامه داد: اگر کشور دیگری خارج از چارچوب آژانس در خصوص نحوه اجرای برجام توسط ایران اظهار نظر کند، برای جمهوری اسلامی ایران هیچ ارزشی ندارد و جایگاه حقوقی و قانونی نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: مطابق برجام و ان پی تی و مقررات آژانس، اگر به آژانس اعلام شود که ایران در مراکز نظامی خود به انجام فعالیت های هسته ای مشغول است در آن شرایط آژانس می تواند درخواست بازدید از مراکز نظامی بکند؛ این موضوع در صورتی است که آژانس گزارش مستندی داشته باشد و ایران درباره فعالیت های هسته ای خود گزارشی به آژانس نداده باشد. در غیر این صورت هیچ کس اجازه بازدید از مراکز نظامی ایران را ندارد.

302

کد خبر: 890091

وب گردی

وب گردی