هشدار یک نماینده درباره تبعات انتقال آب از سمیرم

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نسبت به تبعات امنیتی و زیست محیطی انتقال آب از سمیرم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، سیدناصر موسوی لارگانی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس ضمن تبریک امام حسن عسگری (ع) و عیسی مسیح (ع)، خطاب به حسن روحانی گفت: به مردم وعده دادید آنقدر رونق ایجاد می‌کنید که نیاز به یارانه نداشته باشند، مردم تحمل گرانی بنزین و حذف یارانه را ندارند. به قانون عمل کنید و یارانه ثروتمندان را حذف کنید.

وی خطاب به اردکانیان وزیر نیرو، گفت: بحث زاینده‌رود به زخم کاری برای استان اصفهان تبدیل شده است و منجر به نشست سی و سه پل و پل‌های تاریخی دیگر شده است. معضلاتی مثل بحران‌های اجتماعی و سیاسی هم نتیجه سوء مدیریت در بحث آب است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم و نمایندگان استان اصفهان با طرح جدید انتقال آب از سمیرم به شدت مخالف هستند و اجازه اجرای آن را نمی‌دهند. قطعا مسئولیت تبعات امنیتی و زیست محیطی این طرح با دولت و وزارت نیرو است.

موسوی لارگانی خطاب به وزیر کار، گفت: بازنشستگان فولاد تا کی باید برای احقاق حق قانونی خود سرگردان باشند. یک بار مشکل این افراد را حل کنید.

وی همچنین اضافه کرد: چرا قانون پرداخت هماهنگ حقوق اجرا نمی‌شود؟ اگر این قانون خلاف است چرا برای کارکنان تامین اجتماعی اجرایی شده، اگر پول نیست باید برای همه پول نباشد.

نماینده فلاورجان در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: چرا پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش را پرداخت نمی‌کنید؟ چرا نیروهای خدماتی کار معین در آموزش و پرورش تعیین تکلیف نمی‌شوند؟

موسوی لارگانی گفت: از هیات دولت می‌خواهم مصوبه خود در مورد اصفهان را اصلاح کنند. فقط یک قسمت استان اصفهان مشکل خشکسالی ندارد. شرق، غرب، شمال و جنوب این استان در خشکسالی خسارت دیده است. کارگروهی برای رسیدگی به این مشکل در استان اصفهان تعیین کنید تا بخشی‌نگری نشود و همه استان در نظر گرفته شود.

کد خبر: 890092

وب گردی

وب گردی