سامانه جامع به منظور کنترل پروژه، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد به زودی رونمایی می شود

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در راس هیاتی در واحد اهواز حاضر و ضمن بازدید میدانی از برخی ساختمان های واحد در جلسه شورای تخصصی عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان شرکت نمود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی واحد اهواز – دکتر اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در راس هیاتی در واحد اهواز حاضر و ضمن بازدید میدانی از برخی ساختمان های واحد در جلسه شورای تخصصی عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان شرکت نمود.

وی با ترسیم سیاست های حوزه عمرانی، املاک و مستغلات در مدیریت جدید، دانشگاه آزاد اسلامی را یک دستاورد بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: علیرغم تمام کاستی ها، دانشگاه آزاد اسلامی یک دستاورد بزرگ و ویژه در نظام آموزش عالی در بخش غیر دولتی است.

شاکری از ایجاد ظرفیت بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور بعنوان یک ویژگی انحصاری نام برد و افزود: در دنیا نمونه دیگری از مدل دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد و حتی بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا از یک حوزه شهری فراتر نرفته و توسعه نداشته اند و این شبکه عظیم، توانمند و گسترده علم، دانش و فناوری که دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور و حتی در بین الملل ایجاد نموده است، دستاوردی بسیار بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی حسن انتخاب جمله ای از دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و رئیس هیات امناء دانشگاه که در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا دانشگاه آزاد اسلامی را به درجه ای از کیفیت و کمیت برسانیم که انتخاب اول هر جوان ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

وی از هزینه های تحصیل در سبد هزینه های خانوارهای ایرانی به عنوان یک هزینه بسیار زیاد، اشاره کرد و گفت: با کمی بررسی در هزینه های خانوارهای ایرانی متوجه می شویم تحصیل در مقاطع پیش دبستانی و دبستان بعضاً بیش از 20 میلیون تومان در سال است و ما باید در دانشگاه آزاد اسلامی بهره وری از امکانات و ظرفیت های علمی و فناوری را چنان افزایش دهیم که جوانان و خانواده ها مانند آموزش های عمومی، برای آموزش عالی نیز هزینه کنند.

شاکری با تاکید بر اجرای مواضع جدید سازمان مرکزی دانشگاه برای استفاده از تمام ظرفیت های واحدها افزود: این ظرفیت عظیم به همت همه شما عزیزان باید از بالفعل به بالقوه تبدیل شود و دیدگاه کلی مدیریت جدید دانشگاه مدیریت و ساماندهی این ظرفیت ها است.

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت این منابع را در دانشگاه در این برهه زمانی مهم دانست و گفت: همکاران در حوزه عمرانی واحدهای دانشگاهی باید با اهتمام بیشتر و همزمان، ضمن حفظ املاک و مستغلات دانشگاه، بهره وری از آنها را هم مورد توجه جدی قرار داده و از ظرفیت های موجود و بالقوه املاک بهره برداری و ساماندهی را نیز مدنظر قرار دهند.

شاکری تهیه بانک اطلاعات دقیق، کامل و به روز از املاک و مستغلات دانشگاه، شناسایی میزان دارایی ها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بزودی از سامانه ای جامع به منظور کنترل پروژه، املاک و مستغلات، شناسنامه آخرین وضعیت تعمیر و نگهداری ابنیه واحدها رونمایی خواهد شد، تا بتوان با مدیریت جامع به دستاوردهای خوب و دقیق از آخرین وضعیت حوزه عمرانی دانشگاه دست یافته و برنامه ریزی دقیقی ارائه نماییم.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت های فعلی دانشگاه برای ایجاد ظرفیت های تازه و جدید را، یکی دیگر از سیاست های این حوزه برشمرد و گفت: باید خدمات جدید دانشگاه بر همین اساس ارائه شود، یعنی دانشگاه از ارائه کننده خدمات صرف آموزشی به سمت ارائه خدمات جدید، کارآفرین و دانش بنیان که می تواند سهم بسزایی در اشتغال زایی جامعه و جوانان نیز داشته باشد، حرکت کرده و ضمن افزایش بهره وری از املاک، سبب افزایش ارزش افزوده بیشتر آنها برای دانشگاه گردد.

شاکری به پنج ماموریت جدید حوزه عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه اشاره نمود و گفت: حوزه های سلامت، کشاورزی، فناوری، گردشگری و تبدیل به احسن ظرفیت های دانشگاه، از برنامه های آتی این مرکز است و قصد داریم با استفاده از افراد باهوش و کارآفرین راه را برای برون رفت از وضعیت فعلی و استفاده از ظرفیت های بالقوه دانشگاه باز کرده تا ضمن توسعه دانشگاه موجب پیشرفت جامعه و مملکت عزیزمان ایران اسلامی باشیم و این مهم به یقین امکانپذیر خواهد بود.

در ابتدای جلسه و پیش سخنان دکتر اقبال شاکری، دکتر شهرام لک دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن خوش آمدگویی به رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه برای سفر به اهواز، به مشکلات متعدد واحدهای دانشگاهی این استان در بخش عمرانی اشاره کرد و گفت: خوشحالیم امروز در خدمت شما عزیزان هستیم تا ضمن استماع سیاست ها و رویکردهای جدید سازمان در بخش عمران، املاک و مستغلات دانشگاه، به راه کارهایی عملیاتی نائل شویم.

وی ضمن تشکر از توجه ویژه حوزه عمرانی، املاک و مستغلات سازمان مرکزی برای انتخاب استان خوزستان به عنوان اولین سفر استانی خود، به تعامل خوب و مثبت و سازنده سازمان مرکزی با استان خوزستان تشکر نمود و گفت: این تعامل همیشه برقرار بوده و توانسته ما را در بهبود انجام امور عمرانی کمک رسان باشد.

دکتر مهدی مهدوی عادلی رئیس شورای تخصصی عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با ارائه گزارش مستند به آخرین وضعیت پروژه های عمرانی، املاک و مستغلات واحدهای دانشگاهی استان پرداخت.

وی از روند تعیین تکلیف املاک و مستغلات، افزایش زمین های دارای سند قطعی و کاهش زمین های فاقد سند دانشگاه، تعیین تکلیف پروژه های عمرانی واحدها و املاک مازاد و بلا استفاده در واحدهای استان گزارشی مبسوط ارائه نمود.

مهدوی عادلی به مشکلات مالی واحدهای برای اتمام پروژه های عمرانی زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی و کاهش دانشجو و عدم نیاز تمایل واحدها برای توسعه فیزیکی به عنوان مهمترین دلایل توقف آنها پرداخت و خواستار ارائه راه کار مناسب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمردزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با بیان حدیثی در خصوص انجام شکر گذاری بیان داشت: کسی که مردم را سپاس نگوید، شکر خدا را نیز انجام نداده است.

وی تشکر از طریق زبان را کافی ندانست و گفت تشکر هم در کلام و هم در عمل باید انجام شود. جوانمردزاده ادامه داد: امت آماده، بصیر و هوشیار ایران اسلامی در 9 دی ماه یک بار دیگر ثابت کرد، همانند همیشه در صحنه بوده و با اعلام انزجار از حرکات استکبار و فتنه گران بار دیگر با ولایت و امامت تجدید پیمان نمود و این پیام رسا را سیاستمداران بهتر از دیگر اقشار درک کردند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک نعمت الهی است که با درایت حضرت امام (ره) استارت آن زده شد و گسترش یافت و امروز به جایگاهی رفیع نائل آمده است و حقیقتاً باید تلاش جدی برای حفظ و بالندگی بیشتر مصروف شود و این امکانپذیر نیست، مگر با برنامه ریزی دقیق و حساب شده.

جوانمردزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همیشه با افت و خیز همراه بوده ولی باید دست ها را بهم فشرد و همه با هم این شجره طیبه را از مسیر مشکلات عبور داده، تا سبب بالندگی بیشتر آن شویم.

وی با تاکید بر انجام شکر عملی برای تشکر از خداوند متعال، افزود: شکر عملی در دانشگاه ازاد اسلامی در اول تثبیت وضعیت موجود و کاهش هزینه، تلاش، همدلی و همفکری بیشتر برای برون رفت از مشکلات فعلی است تا آن را به سرمنزل مقصود رسانده و شرایط خیزش بلند آن را فراهم سازیم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افت دانشجو را موضوع موثری در متوقف کردن برنامه ها برای آینده دانشگاه ندانست و گفت: ما باید از سال های قبل برای این چنین روزهایی برنامه ریزی کافی در توسعه فیزیکی، استخدام نیرو، جذب هیات علمی و توسعه رشته ها می کردیم، ولی حالا هم دیر نشده و می توان با استفاده از توانمندی واحدها خصوصاً در ابنیه و املاک، دانشگاه را مدیریت کرده و رو به جلو حرکت نماییم.

وی حضور سرمایه گذاران و خیرین و تغییر کاربری برخی املاک و مستغلات را از جمله راه کارهای خود برای برون رفت از وضعیت فعلی برشمرد و افزود: ما باید از تهدیدها، فرصت های جدیدی را برای دانشگاه آزاد اسلامی فراهم سازیم.

علی قلندری مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز به بیان مسائل و مشکلات حقوقی حوزه املاک و مستغلات دانشگاه، گفت: در استان خوزستان تصرفات قانونی در اراضی که یا منجر به ساخت و ساز شده و یا نشده اند مهمترین مشکل واحدهای استان خوزستان است.

وی عمده مشکلات حقوقی املاک و مستغلات دانشگاه را با سازمان مسکن و شهرسازی استان برشمرد و گفت: باید هر چه سریع تر این موضوعات تعیین تکلیف شده تا امکان دریافت سند برای املاک و مستغلات واحدها فراهم گردد.

گفتنی است دکتر اقبال شاکری را در این سفر آقایان مرتضی محمودی مشاور رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه، گودرز بیات مدیرکل طرح های عمرانی دانشگاه، رسول امامی رئیس اداره املاک و مستغلات دانشگاه و پرویز رحیم زاده مسئول دفتر رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه همراهی می کنند.

پیش از برگزاری جلسه دکتر اقبال شاکری و همراهان با حضور بر مزار دو شهید گمنام خفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ضمن غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدای گمنام و قرائت فاتحه، با آرمان‌های والای شهداء تجدید میثاق کرده و یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

کد خبر: 890097

وب گردی

وب گردی