ایده تاثیر کلمات بر مولکول های آب در یک نمایشگاه نقاشی

نخستین نمایشگاه انفرادی سپیده مشایخی با عنوان «سرمستی» جمعه هشتم دی‌ماه در گالری مژده افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی گالری مژده، سپیده مشایخی درباره نخستین نمایشگاه نقاشی خود گفت: در این نمایشگاه با نام «سرمستی» ۱۴ تابلو با تکنیک رنگ و روغن به نمایش گذاشته می‌شود اما نکته قابل توجه فرمی است که در نتیجه تلفیق کوبیسم با کلمات به دست آورده‌ام.

وی درباره نحوه شکل‌گیری ایده این نمایشگاه توضیح داد: تحقیقات دانشمندی به نام ایمونو روی مولکول‌های آب این ایده را در من شکل داد. این دانشمند با انجام آزمایش‌هایی تاثیرگذاری کلمات بر مولکول‌های آب را به اثبات رسانده‌ است و امروز همه ما می‌دانیم که کلمات دارای بار انرژی خاصی هستند. من نیز سعی کردم که به دلیل بار انرژی خاص کلمات، از آنها در کارهایم استفاده کنم البته تمام تلاش من این بود که کلماتی با بار مثبت را در دل آثار جای دهم به همین دلیل در برخی از آثار کلماتی نظیر زندگی، عشق، طرب و... در قالب نقاشی و با استفاده از فرم اجرا شده‌اند.

مشایخی با بیان اینکه نور و حرکت دو مولفه دیگر آثارش در مجموعه «سرمستی» هستند، گفت: اجرای آثار این مجموعه که در ابعاد ۱۲۰ در ۸۰ و ۱۰۰ در ۸۰ هستند، دو سال به طول انجامید.

نمایشگاه «سرمستی» عصر جمعه هشتم دی ماه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، علامه شمالی، هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ آغاز به کار می کند و تا ۱۵ دی‌ماه دایر خواهد بود.

503

کد خبر: 890103

وب گردی

وب گردی