بى اعتماد کردن مردم به نظام اسلامى از اهداف اصلى در فتنه 88 بود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به اهمیت بازخوانی و زنده نگه‌داشتن حماسه 9 دی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی به دنبال آن هستند تا با فضاسازی‌های تصنعی مسئله فتنه 88 را از ذهن مردم  پاک کنند تا بدهکاران دیروز در فتنه را به عنوان مدعی و طلبکار امروز به فضای سیاسی کشور تحمیل کنند.

دانش میر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در گفت و گو با خبرگزاری ایسکانیوز گفت: بى اعتماد کردن مردم به نظام اسلامى و در برابر هم قرار دادن مردم از اهداف اصلى فتنه گران در سال 88 بود.

وی افزود: این دو امر صدمه اى جدى به پایه هاى مردمى نظام اسلامى وارد مى کرد و از هر اقدام دیگرى خطرناک تر به نظر مى رسید.

دبیرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد با بیان اینکه فتنه گران داخلى صدماتى جدى به مردم و نظام اسلامى وارد کردند، اظهار داشت: امیدوار کردن دشمنان به براندازى نظام اسلامى و آمیختن حق و باطل به یکدیگر و تلاش براى سردرگم کردن مردم در فتنه از اقدامات خطرناک فتنه گران بود.

دانش میر در ادامه افزود: در برابر این اقدامات خیانت کارانه فتنه گران داخلى و تلاش هاى ضد مردمى سران خارجى فتنه، رهبر معظم انقلاب اسلامى «بصیرت دهى به عموم مردم و روشن کردن اهداف و عوامل فتنه در داخل و خارج» و «جدا کردن بدنه مردمى از فتنه گران و دشمنان نظام اسلامى به واسطه صبر و فعالیت آگاهانه انقلابى» را به عنوان دو راهبرد اساسى را به عنوان راهبردهاى نظام اسلامى براى خروج از فتنه اى که یاران سابق انقلاب در آن به دشمنان قسم خورده انقلاب پیوسته بودند اعلام کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: بی‌تردید فتنه 88 خسارات مادی و معنوی و حیثیتی زیادی برای نظام و انقلاب نه تنها در داخل بلکه در عرصه بین‌الملل داشت، خساراتی که تبعات و پیامدهای آن هنوز هم برای کشور ادامه دارد.

وی ادامه داد: فتنه 88 خسارات مادی و مالی زیادی به کشور و مردم و بیت‌المال وارد نمود که بایستی مسببان اصلی آن، پاسخگوی این حجم گسترده از خسارات و زیان‌های وارده به کشور و مردم باشند؛ کسانی که با ادعای دروغ تقلب، تهران را به آشوب کشیدند و این خسارات فراوان را بر این شهر و کشور وارد ساختند.

دانش میر از جریان‌های دانشجویی خواست نماد مقاومت در برابر ظلم و مروج گفتمان انقلاب اسلامی باشند و گفت: متأسفانه در برهه‌ای از زمان جریان غرب‌گرای کشور تلاش کرد تا گفتمان انقلاب را از آرمان‌خواهی دور کند.

دبیرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد، کسب آگاهی‌های سیاسی و هوشیاری دانشجویان و لزوم تأمل آن‌ها در مسائل سیاسی و تغییر و تحولات در عرصه سیاسی کشور و منطقه را مهم و ضروری دانست و گفت: عده‌ای به دنبال این بوده و هستند که تشکل‌های دانشجویی را به ابزار سیاسی صرف به نفع جناح‌ها و احزاب تبدیل کنند و دانشجو را از رسالت اصلی خود بازبدارند.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که برخی تشکل‌های دانشجویی رسالت‌های اصلی خود را فراموش کرده و درگیر سیاست‌بازی و حواشی بی‌مورد می‌شوند جای افسوس دارد و انتظارها از جامعه دانشگاهی فراتر از این موارد است.

دانش میر با اشاره به وجود هجمه‌ها علیه شورای نگهبان گفت: از ابتدای تأسیس شورای نگهبان تاکنون همیشه این نهاد انقلابی مورد هجمه افراد و جریانات سیاسی بوده است، گروه‌ها و جریان‌هایی که با آرمان‌ها و مبانی انقلاب اسلامی زاویه داشته‌اند.

وی یکی از اهداف هجمه‌ها بر شورای نگهبان را کوتاه آمدن این شورا از انجام وظایف خود در قبال برخی از افراد مساله‌دار که قصد دارند در انتخابات شرکت کنند دانست و افزود: اهداف دیگری که برخی جریان‌های سیاسی از حمله به شورای نگهبان دنبال می‌کنند انتقام‌گیری از این نهاد انقلابی است تا شاهد یک شورای فرمایشی در عرصه انتخابات باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به اهمیت بازخوانی و زنده نگه‌داشتن حماسه 9 دی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی به دنبال آن هستند تا با فضاسازی‌های تصنعی مسئله فتنه 88 را از ذهن مردم پاک کنند تا بدهکاران دیروز در فتنه را به عنوان مدعی و طلبکار امروز به فضای سیاسی کشور تحمیل کنند.

وی ولایت را عنصر محوری نظام اسلامی دانست و گفت: 9 دی ثابت کرد مساله ولایت در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قائمه اصلی است که محور تمام وابستگی مردم به نظام ولایت است. اگر ولایت نباشد کل نظام از مردم منفک می‌شود، به خاطر ولایت مردم به نظام وابسته هستند.

دانش میر در ادمه افزود: در این نظام مسائل اقتصادی، سیاسی، ارتباطات بین‌المللی و هر نوع تحولی نمی‌تواند مردم را جذب و دفع کند؛ اینکه عده‌ای باغ سبز و سرخ نشان دهند و مردم به طرف آن بدوند و یا اگر حادثه اقتصادی و بحرانی به وجود آید، مردم از نظام برمی‌گردند؛ این‌ها همه فکرها و تصورات کشورهایی چون آمریکاست و یا تصورات عده‌ای از احزاب و جریان‌های لاییک در کشور است.

کد خبر: 890116

وب گردی

وب گردی