کاهش زمین‌های فاقد سند دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت:در استان خوزستان تصرفات قانونی در اراضی که یا منجر به ساخت و ساز شده و یا نشده اند مهمترین مشکل واحدهای استان خوزستان است.

به گزارش ایسکانیوز،دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در ابتدای این جلسه به مشکلات متعدد واحدهای دانشگاهی این استان در بخش عمرانی اشاره کرد و گفت: خوشحالیم امروز در خدمت شما عزیزان هستیم تا ضمن استماع سیاست ها و رویکردهای جدید سازمان در بخش عمران، املاک و مستغلات دانشگاه به راه کارهایی عملیاتی نائل شویم.

دکتر شهرام لک وی با تشکر از توجه ویژه حوزه عمرانی، املاک و مستغلات سازمان مرکزی برای انتخاب استان خوزستان به عنوان نخستین سفر استانی خود، به تعامل خوب و مثبت و سازنده سازمان مرکزی با استان خوزستان تشکر قدردانی و گفت: این تعامل همیشه برقرار بوده و توانسته ما را در بهبود انجام امور عمرانی کمک رسان باشد.

دکتر مهدی مهدوی عادلی رئیس شورای تخصصی عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با ارائه گزارش مستند به آخرین وضعیت پروژه های عمرانی، املاک و مستغلات واحدهای دانشگاهی استان پرداخت.

وی از روند تعیین تکلیف املاک و مستغلات، افزایش زمین های دارای سند قطعی و کاهش زمین های فاقد سند دانشگاه، تعیین تکلیف پروژه های عمرانی واحدها و املاک مازاد و بلااستفاده در واحدهای استان گزارشی مبسوط ارائه کرد.

مهدوی عادلی به مشکلات مالی واحدهای برای پایان پروژه های عمرانی زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی و کاهش دانشجو و عدم نیاز تمایل واحدها برای توسعه فیزیکی به عنوان مهمترین دلایل توقف آنها پرداخت و خواستار ارائه راهکار مناسب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه شد.

حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان هم با بیان حدیثی در خصوص انجام شکرگزاری بیان کرد: کسی که مردم را سپاس نگوید، شکر خدا را نیز انجام نداده است.

وی گفت: امت آماده، بصیر و هوشیار ایران اسلامی در 9 دی ماه یک بار دیگر ثابت کرد، همانند همیشه در صحنه بوده و با اعلام انزجار از حرکات استکبار و فتنه گران بار دیگر با ولایت و امامت تجدید پیمان کرد و این پیام رسا را سیاستمداران بهتر از دیگر اقشار درک کردند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک نعمت الهی است که با درایت حضرت امام (ره) استارت آن زده شد و گسترش یافت و امروز به جایگاهی رفیع نائل آمده است و حقیقتاً باید تلاش جدی برای حفظ و بالندگی بیشتر مصروف شود و این امکانپذیر نیست، مگر با برنامه ریزی دقیق و حساب شده.

قلندری عمده مشکلات حقوقی املاک و مستغلات دانشگاه را با سازمان مسکن و شهرسازی استان برشمرد و گفت: باید هر چه سریع تر این موضوعات تعیین تکلیف شده تا امکان دریافت سند برای املاک و مستغلات واحدها فراهم شود

جوانمردزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همیشه با افت و خیز همراه بوده اما باید دست ها را بهم فشرد و همه با هم این شجره طیبه را از مسیر مشکلات عبور داده، تا سبب بالندگی بیشتر آن شویم.

وی با تاکید بر انجام شکر عملی برای تشکر از خداوند متعال، افزود: شکر عملی در دانشگاه ازاد اسلامی در اول تثبیت وضعیت موجود و کاهش هزینه، تلاش، همدلی و همفکری بیشتر برای برون رفت از مشکلات فعلی است تا آن را به سرمنزل مقصود رسانده و شرایط خیزش بلند آن را فراهم سازیم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افت دانشجو را موضوع موثری در متوقف کردن برنامه ها برای آینده دانشگاه ندانست و گفت: ما باید از سال های قبل برای این چنین روزهایی برنامه ریزی کافی در توسعه فیزیکی، استخدام نیرو، جذب هیات علمی و توسعه رشته ها می کردیم، ولی حالا هم دیر نشده و می توان با استفاده از توانمندی واحدها خصوصاً در ابنیه و املاک، دانشگاه را مدیریت کرده و رو به جلو حرکت کنیم.

وی حضور سرمایه گذاران و خیران و تغییر کاربری برخی املاک و مستغلات را از جمله راه کارهای خود برای برون رفت از وضعیت فعلی برشمرد و افزود: ما باید از تهدیدها، فرصت های جدیدی را برای دانشگاه آزاد اسلامی فراهم سازیم.

علی قلندری مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز به بیان مسائل و مشکلات حقوقی حوزه املاک و مستغلات دانشگاه پرداخت و گفت: در استان خوزستان تصرفات قانونی در اراضی که یا منجر به ساخت و ساز شده و یا نشده اند مهمترین مشکل واحدهای استان خوزستان است.

وی عمده مشکلات حقوقی املاک و مستغلات دانشگاه را با سازمان مسکن و شهرسازی استان برشمرد و گفت: باید هر چه سریع تر این موضوعات تعیین تکلیف شده تا امکان دریافت سند برای املاک و مستغلات واحدها فراهم شود.

204

کد خبر: 890153

وب گردی

وب گردی