حماسه 9دی یکی از حرکت‌های خودجوش انقلابی عاشورایی است

مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: حماسه 9 دی نمادی از افتخارات، عزت و سربلندی ملت بزرگ و با فرهنگ ایران به شمار می‌آید و این رویداد بزرگ، باری دیگر غیرت، بیداری و بصیرت ایرانی را در برابر دیدگان مردم جهان به منصه ظهور و بروز رساند.

دکتر محمد حاجی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تاکید بر پایبندی مردم فهیم و با درایت از آرمان های والای انقلاب تصریح کرد: «مردم فهیم و با درایت ایران با پایبندی قاطع خویش به ارزش و باورهای اسلامی و دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی و بیعت همه جانبه از ولایت و رهبری، دسیسه و ترفندهای دشمن و عناصر داخلی فریب خورده استکبار جهانی را خنثی و نقش بر آب کردند.»

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: با توجه به فرمایش های گهربار مقام عظمای ولایت و رهبری مبنی بر اینکه مردم عزیز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد بر این اساس روز نهم دی ماه در تقویم انقلاب اسلامی به روز «بصیرت» و «میثاق امت با ولایت» نام گذاری شده است. این روز، روز خروش ملت ایران در برابر اهانت و حرمت شکنی عده ای فریب خورده و مزدور غرب به مقدسات اسلام در روز عاشورای حسینی است. این روز، در واقع، روزی است که ملت عزیز و با بصیرت ایران به فتنه و فتنه گران جواب «نه» دادند و بار دیگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشروعیت آن و بیعت مجدد با آرمان های حضرت اما م خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب با عزم و اراده ی مصمم پاسخ «آری» گفتند.

مدیر کانون بسیج اساتید واحد آزادشهر با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در تبیین حقیقت نهم دی و اشاره به دو عنصر «حضور مردم» و «ایمان دینی» در تحقق آن گفت: نهم دی 88 حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی شبیه حرکت بزرگ ملت ایران در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود.

عضو هیات علمی واحد آزادشهر تاکید کرد: «در تاریخ انقلاب اسلامی، ضرورت دارد که حماسه نهم دی را یکی از حرکت های خودجوش انقلابی، عاشورایی و برخوردار از درون مایه بصیرت افزای مردم ایران تلقی کرد که با خنثی کردن توطئه ها و خباثت های خارجی و خیانت های عناصر داخلی، انقلاب و نظام مقدس اسلامی را در برابر این تهدید ها بیمه کرد. علاوه، به این نکته باید اشاره کرد که حماسه ماندگار نهم دی، آثار و دستاوردهایی نیز به همراه داشته است. از جمله ملت فهیم و آگاه ایران با حضور خود جوش و تاریخی خویش، انقلابیون واقعی را از مدعیان دروغین انقلاب باز شناختند و نقاب تزویر و ریا از چهره سران فتنه و حامیان آنان برداشته شد و در بیان رهبر فرزانه انقلاب، فتنه 88 نظام را واکسینه کرد.»

وی افزود: «گذشته از آن با حضور مردم در این حماسه،بصیرت و دشمن شناسی ملت مسلمان ایران به خوبی به نمایش درآمد و از این جهت برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در اذهان و تاریخ ملت ایران به یادگار خواهد ماند. حماسه با شکوه نهم دی، نشانی از اقتدار و ایستادگی مردم در برابر دشمنان دارد و این روبداد تاریخی به نوعی توانست نسل جدیدرا با حوادث دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا سازد. در پایان باید گفت که نهم دی سال 1388 خداوند بزرگ با ید بیضیایی قدرت خویش جبهه حق را یاری و آن را در برابر باطل به فتح و پیروزی رسانید و در این میان ملت تاریخ ساز انقلاب با الهام از فرهنگ حسینی (ع) و عاشورایی، اوج شور و شعور دینی، بصیرت سیاسی و ولایتمداری خود را در این روز به نمایش گذاشتند.»

کد خبر: 890155

وب گردی

وب گردی