تشییع پیکر مطهر شش شهید مدافع حرم در قم

پیکر مطهر شش شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، عصر چهارشنبه بر روی دوش مردم شهید پرور قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و درآرامستان بهشت معصومه قم به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسکانیوز، پیکر مطهر این شهیدان بعد از وداع مردم شهید پرور قم و خانواده هایشان در مسجد امام حسن عسکری(ع) تا عرش بدرقه شد.
دراین مراسم باشکوه که اقشار مختلف مردم ، فرماندهان، بسیجیان و طلاب حوزه های علمیه حضور داشتند، مشایعت کنندگان شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل داده بودند.
مداحان اهل بیت(ع) نیز در طول مسیر به مرثیه سرایی، نوحه خوانی و به بیان رشادت های شهدا در جنگ با تکفیری ها در سوریه پرداخته و مردم نیز همنوا با آنان به سینه زده و به عزاداری پرداختند.
همچنین مردم و زائران کریمه اهل بیت(ع) که تصاویری از رشادت های این شهیدان را در جنگ با تکفیری ها را در دست داشتند، پیکرهای مطهر این شهیدان را گلباران کردند.
پیکر مطهر شهدا بعد از طواف بر گرداگرد ضریح مطهر کریمه اهل بیت(ع) و اقامه نماز توسط آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، برای خاکسپاری در کنار همرزمانشان به قطعه شهدای آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شد.
شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه ضمن تجدید بیعت با آرمان های شهدا که در دفاع از حریم ولایت و امامت از جان خویش گذشته بودند، اقدامات تروریستی در جهان اسلام را محکوم کرده و خواستار اتحاد مسلمانان برای مقابله دسیسه های دشمنان شدند.

900

کد خبر: 890268

وب گردی

وب گردی