مناطق کردنشین ظرفیت های فراوانی برای توسعه دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مناطق کردنشین ظرفیت های بسیار خوبی از جمله نیروی انسانی مستعد و منابع طبیعی فراوان برای توسعه در اختیار دارند که باید از آنها بهره برداری شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی ربیعی امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بانه با بیان اینکه بانه را مردم ایران با خانواده شهید قادر خانزاده می شناسند، گفت: یکی از تلخ ترین خاطره من ۱۵ خرداد سال ۶۳ بود.

او عنوان کرد: مردم این شهر روزهای غم انگیز زیادی را دیده امیدواریم شاهد روزهای شاد بیشتری باشند.

ربیعی بیان کرد: اتفاقات خاصی در دوره هایی در مناطقی هم چون کردستان افتاد که نتوانستیم مزیت آنها را به توسعه کشور گره بزنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مناطق کردنشین دارای ظرفیت های فراوانی هم چون آب و نیروی انسانی دارای ویژگی بارز سخت کوشی هستند.

ربیعی با اشاره به اینکه مزیت مناطق با برنامه و سیاست گذاری به جریان رشد کشور پیوند زده خواهد شد، افزود: سال ۹۳ از رکودی که هشت سال بر کشور حاکم بود و با رشد منفی مواجه بودیم، خارج شدیم و امسال چهارمین سال متوالی است که خط رشد کشور در حال افزایش است.

او با بیان اینکه در۶ ماه اول امسال ۶ درصد رشد غیرنفتی در کشور داشتیم، اظهارداشت: وقتی خط رشد کشور سیر صعودی می یابد استان هایی که زیر ساخت های آن فراهم شده رشد پیدا می کند.

او عنوان کرد: در برنامه اشتغال فراگیر و روستایی و طرح اشتغالی که در بودجه ۹۷،دیده شده، سهم استان ها براساس شاخص های نرخ بیکاران و تعداد بیکاران و معکوس درآمد مشخص شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سهم استان کردستان را در بودجه اشتغال قابل توجه دیده شده و این همان سیاستی است که کاهش نابرابری را دنبال می کند.

ربیعی بیان کرد: نظام حمایت اجتماعی بسمت پیرامون و حاشیه نشینی است و سازمان تامین اجتماعی این سیاست را دنبال خواهد کرد.

او ادامه داد: در برنامه هایی که دولت در فقرزدایی دارد عمده ترین برنامه مبتنی برشاخص بندی و با نظریه توانمندسازی فقر چند بعدی تاکید بر حاشیه نشینی و مناطق محروم است.

منبع: مهر

402

کد خبر: 890323

وب گردی

وب گردی