سامانه ثبت سفارش باز نشده است/ گشایش ثبت سفارش واردات خودرو ظرف روزهای آینده

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:تا زمانی که مجوز ثبت سفارش همراه با سود بازرگانی، میزان تعرفه ها و اینکه واردات چه مدل از خودروها و با چه برندی مجاز است، اعلام نشود، ثبت سفارش انجام نخواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از صدا و سیما؛ مجتبی خسروتاج، در پاسخ به این پرسش که سامانه ثبت سفارش خودرو باز شده و بیش از ۲۰ مدل خودرو در آن برای ثبت سفارش ارایه شده است گفت: سامانه ثبت سفارش باز نشده است بلکه ما فقط در سایت ثبت سفارش خودرو بصورت آزمایشی اعلام کرده ایم که چه نوع خودروهایی می تواند وارد شود.

او ادامه داد: البته تا زمانی که مجوز ثبت سفارش همراه با سود بازرگانی، میزان تعرفه ها و اینکه واردات چه مدل از خودروها و با چه برندی مجاز است اعلام نشود ثبت سفارش انجام نخواهد شد.

خسروتاج در پاسخ به این پرسش که برخی فعالان حوزه واردات خودرو به نقل از وزیر صنعت از ابلاغ مجوز و دستورالعمل ثبت سفارش خودرو تا امروز خبر داده اند گفت: خودم در جلسه با وزیر حضور داشتم، وزیر اعلام کرده به زودی و طی این روزها مجوز ثبت سفارش صادر و سایت ثبت سفارش باز خواهد شد، این برداشت نادرست از طرف برخی حاضران در جلسه بود که زمان اعلام شده را به امروز نسبت داده اند.

این مقام مسوول افزود: در یکی دو روز آینده به محض دریافت دستورالعمل جدید تعرفه های واردات خودرو، سایت ثبتارش را برای ثبت سفارش باز خواهیم کرد.

402

کد خبر: 890383

وب گردی

وب گردی