استان اردبیل با بحران کم آبی روبه‌روست

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش ذخایر سفره‌های آب زیرزمینی استان اردبیل با بحران کم آبی روبه‌روست باید با برنامه ریزی لازم این بحران مدیریت شود.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر بهنامجو عصر امروز در ششمین جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی استان اردبیل اظهار داشت: مدیریت مناسب مشکل بحران آب را حل می‌کند که در این زمینه باید اقدامات مناسبی را مبنای کار قرار دهیم.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش ذخایر سفره‌های آب زیرزمینی استان اردبیل با بحران کم آبی روبه‌روست باید با برنامه ریزی لازم این بحران مدیریت شود.

استاندار اردبیل گفت: برای تامین آب مورد نیاز از رودخانه‌های ارس و قزل اوزن بازه زمانی 4 سال لازم است باید دستگاه‌های ذی‌ربط هماهنگی و تدابیر لازم را برای مدیریت و عبور از بحران آب در سال های پیش رو داشته باشند.

بهنامجو اظهار کرد: با صرفه جویی و مدیریت منابع آب می‌توان به آینده امیدوار بود، بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است که باید در الگوی کشت و تبدیل آبیاری غرق آبی به آبیاری مدرن و صرفه جویی بهینه در مصرف آب نهایت تلاش را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی کارگروه حفاظت آب باید آخرین وضعیت و نتایج اقدامات انجام یافته در خصوص برنامه‌های تغییر الگوی کشت و صرفه‌جویی بهینه آب را جمع‌آوری کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مقابله با بحران داشته باشند.

استاندار اردبیل گفت: اعضای شورای حفاظت منابع آب جلسات را جدی تلقی کرده و نسبت به تصمیمات اتخاذ شده جدیت داشته و برای مقابله با بحران احتمالی تدبیر کرده و آمادگی داشته باشند.

901

کد خبر: 890502

وب گردی

وب گردی