موسوی لارگانی: یک دوم طرح اصلاح نظام بانکی آماده شده است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تلفیقی از پیش نویس دولت و طرح مجلس در بحث اصلاح نظام بانکی در حال بررسی است اظهار کرد: یک دوم طرح اصلاح نظام بانکی آماده شده است.

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به طرح اصلاح نظام بانکی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هنوز لایحه ای در مورد این موضوع نیاورده است.

وی با عنوان این که پیش نویس لایحه دولت درباره اصلاح نظام بانکی به دست مجلس رسیده است ادامه داد: طرحی با تلفیق از هر دو برنامه در کمیته پولی و مالی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که یک دوم آن آماده شده است.

موسوی لارگانی با اشاره به طرح های مثل بودجه، صندوق های فروش و لایحه مبارزه با قاچاق کالا ابراز کرد: طرح اصلاح نظام بانکی هم در حال بررسی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این طرح خیلی نسبت به قانون قبلی بهتر است اما باید بگوییم تمام دغدغه های هم مردم و هم مراجع نسبت به مسائل بانکی دارند در این طرح حل نشده است.

وی تصریح کرد: اما در بحث جریمه دیر کرد که مورد نظر مراجع بوده به نوعی مشکل آن حل شده است، یکسری از قوانین که قبلا نیاز بود در رابطه با بانکداری اسلامی درست می شد اصلاح شده است.

موسوی لارگانی تأکید کرد: این طرح در بحث شورای فقهی تغییرات جدی ایجاد کرده است که قبلا این شورا فقط نظارت می توانست بکند ولی الان از ارکان بانک است.

303

کد خبر: 890505

وب گردی

وب گردی